Anonym bruker Skrevet 1. mars 2010 #1 Skrevet 1. mars 2010 Min pike er 4,5 år nå. Er usikker på om jeg vil ha en til. Men det er lissom forventet. Sitter og tenker for og imot, fordeler og ulemper..... ...kan noen hjelpe meg å synse litt, trenger litt sånn tankeinnputt.
Gjest Filifjonka Skrevet 1. mars 2010 #2 Skrevet 1. mars 2010 Jeg syns ikke du skal få en til fordi det er forventet, eller fordi du "vil gi ditt barn et søsken". Jeg synes, ideelt sett, at alle barn burde være ønsket for sin egen del. Bare du og din mann kan finne ut om dere ønsker et barn til, men noen tanker fra meg skal du få. Med et enebarn vil du alltid ha god tid og overskudd til å følge opp dette barnet. Både i forhold til lekser, skole og fritidsaktiviteter. Venner og ferier. Dere vil slippe unna søskenkranglingen og den evige hakkingen som søsken kan drive med. Dere har alltid god plass i bilen og i hjemmet. De enebarn jeg kjenner er utadvendte, sosiale og trygge på seg selv, vant til å snakke med voksne og vant til å bli hørt. Når dere etter hvert blir gamle, kan det bli ensomt å være enebarn. Hun vil ikke ha noen å dele ansvaret for dere med. Hun vil ikke ha noen å dele minnene fra oppveksten med. Men som jeg skrev innledningsvis, jeg syns ikke det er grunn nok til å få et barn til. At h*n skal dele ansvaret for dere med datteren deres når dere blir gamle. Dessuten vil jeg hardnakket påstå at det finnes mye her i verden som er verre enn å vokse opp som et ønsket og elsket enebarn. For øvrig vil det alltid finnes folk der ute som vil kritisere og klage, uansett hvilken løsning du velger for din familie: (Dette skriver jeg i håp om at du skal smile litt, og forberede deg på å møte kritikken med hevet hode og stå for dine valg.) To (eller flere) tette barn: For hardt mot mors kropp. Dessuten blir de pseudotvillinger og DET er jo IKKE bra. Stor aldersforskjell mellom søsken: Da blir de ikke søsken, men derimot to enebarn (og to enebarn er vel det eneste som er verre enn ett enebarn). Bare ett barn: Det er nesten barnemishandling, å ikke gi barnet søsken. Dessuten vet jo alle at enebarn er bortskjemte og ufordragelige skapninger. For mange barn: Dere vil ikke få tid til hvert enkelt barn og gi dem den oppfølging de skal ha. Dessuten var det ikke sånn at dere skulle befolke verden, bare dere. Dere har vel hørt om prevensjon eller? ;-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå