-Ma78- Skrevet 1. mars 2010 #1 Skrevet 1. mars 2010 Vi planlegger barn nr to, ca en uke siden vi hadde sex, en uke til mens, måtte bare ta en test i dag fordi jeg er så nysgjerrig men den var negativ. Er det sånn at man MÅ vente til første uteblitte mens, og hvorfor det...?
Nummer 2??? Skrevet 1. mars 2010 #2 Skrevet 1. mars 2010 Det er hormonet hcg som gir utslag på testen. Dette hormonet produseres så snart befruktningen har funnet sted. Men hcg nivået er lavt til å begynne med, derfor gir det ofte feil på test før ventet menstruasjon. Prøv igjen om en uke... så kanskje testen viser noe annet. Jeg er litt i samme bås som deg. Tok test i dag, men det er en uke til ventet mens... like spent hver gang, selv om vi har prøvd i 1 år og 4 mnd
dollypopp *tvillinggravid* Skrevet 2. mars 2010 #3 Skrevet 2. mars 2010 Skal teste om en uke jeg også. Er jo en evighet til...!
W29 Skrevet 2. mars 2010 #4 Skrevet 2. mars 2010 hcg produseres visstnok ikke før egget har festet seg i livmoran og dannelsen av morkake har startet, er fra den hormonet kommer. dette skjer ca en uke etter befruktning, og derfor er hormonnivået ofte lavt på denne tiden og det gir ofte ikke utslag før tiden rundt forventet mens. hos meg slo det ut på test allerede etter 8 dager, men har også hørt noen gå i 5 uker før positiv test så det varierer veldig. Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå