Gå til innhold

Weleda er ikke bra for babyen!

Anbefalte innlegg

Skrevet

For de som ikke har fått dette med se enda; weleda inneholder hele 6 allergifremkallende stoffer! les mer på gronnhverdag.no (tester av babyprodukter)

Videoannonse
Annonse
Gjest Sekretøsa
Skrevet

mulig jeg er teit, men hva er Weleda?

Skrevet

Diverse hudpleie kjøpt på helsekosten:)

Skrevet

Jeg fikk en sånn gratis babypakke fra weleda med babyolje, zinksalve og babykrem. Jeg tenkte at disse må jo være superbra, for weleda er et dyrt og bra merke.

Da jeg skulle prøve produktene på lillemor, så stinka de skikkelig sterk parfyme.Da droppa jeg å bruke de produktene på flekken.

Jeg syns ærlig talt ikke at det er noe koselig at en liten baby oser av sterk parfymelukt.

Jeg blir derfor ikke overraske over å høre at produktene kan være allergifremkallende.

Skrevet

Øøøh, trodde det bare var naturlige ingredienser i denne jeg. Så feil kan man ta tydeligvis...

Skrevet

Jeg er så glad du informerte meg om dette. Jeg var jo helt på viddene jeg.

Skal bytte merke, kjenner jeg er ganske skuffet over Weleda nå..

Skrevet

Du tar vel ikke feil, men det er jo naturen man som regel er allergisk mot... Så mange naturlige igredienser som er allergifremkallende. Den sterke lukten er eteriske oljer, som jo er parfymestoffer.

Men mener weleda har en serie som er parfymefri?

Gjest yrild
Skrevet

Vi bruker Weleda babyolje til lillemann og den er en av de oljene grønn hverdag anbefaler, så helt riktig har du ikke...

Nå har ikke jeg lest igjennom hele testen, men stort sett får Weleda minus fordi de bruker eteriske oljer (ikke miljøgifter e.l.).

Skrevet

Hmm, litt skuffa nå ja. Skulle likevel gjerne ha visst hvilke stoffer det dreier seg om. Bruker zinksalva av og til, har brukt få produkter på hud og i hår på yngstejenta til nå.

Skrevet

Åh, sier du det yrild..

Er det slik at eteriske oljer ikke er bra for ungene eller er de bare ikke testa ut godt nok??

Uff, vil gjerne tro at Weleda er bra, men sannelig om jeg vet..

¤klør seg i hodet¤

Skrevet

jeg bruker ikke Weleda. Det er naturlige ingredienser, men 6 av disse er allergifremkallende. Ser ingen grunn til å risikere å indirekte gi dattera mi en allergi om jeg kan la vær :) Fikk to produkter til jul og de fikk jeg uten problemer byttet på helsekosten, men de skjønte ikke helt hvorfor jeg ville bytte, for merket var jo såååå bra.. hehe... Er godt å være litt opplyst!

gronnhverdag.no er en veldig grei side som for meg er troverdig.

Men det stemmer også at babyolja ikke inneholder de samme stoffene, så man må ha tunga rett i munnen. Selvom ett produkt fra en produsent er dårlig betyr ikke det at alle andre produktene også er det...

For lettvinthets skyld holder jeg meg til Coop Änglamark sin serie. De kommer godt ut på alle sine produkter! :) Og så er det jo en fjerdedel av prisen i forhold til Weleda da! :P

Skrevet

Ting endrer seg. Er ikke så mange årene siden Weleda var noe av de beste produktene iht grønnhverdag.

Skrevet

Det er også et spørsmål om valg. Ikke alle barn er disponert mot allergi, og ikke alle reagerer på eteriske oljer. Jeg nekter å smøre banet mitt med produkter som inneholdet PEG, Parabener (disse er på vei ut da), øvrige petrokjemiske stoffer og mineraloljer.

Sønnen vår har veldig sært hud og er disponert mot eksem iom at vi begge har/har hatt eksem. Har har reagert på Dr. Greve sin zinksalve som skal være så god, og mot Neutrals zincsalve. Men Weleda (førovrig det eneste fra Weleda han bruker, jeg synes de lukter litt sterkt) går som en drøm.

Jeg får eksem når jeg bruker produket med mineraloljer (det meste som ikke er økologisk) og petrokjemiske produkter, men har funnet at huden blir bedre så lenge jeg holder meg til naturlige produkter med vegetabiliske oljer. Derfor kjører vi fullt øko i huset for kvinne/mann og barn når det gjelder hudprodukter. Men at det funker for oss betyr ikke at det funker for andre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...