Gå til innhold

Gikk DU i bhg?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Like spennende som å finne ut hvor mange guttemammaer med utro kjærester som bor på 50kvm med biffgardiner og som kanskje skal ha et barn til som kanskje skal hete Eline eller Emilie eller hva synes du er penest og som har en svigermor som gir julegaver fra Nille og har en søster som har en venninne som har kreft og mannen hennes har vært utro med ei på jobben som tjener mer enn HI og hun lurer på om hun kan være gravid for hun er forsinket med mens og har pult uten ost og hva har dere andre i kjøleskapet?

Unnskyld meg annie, 13:35 Du må virkelig være på feil sted!

Skrevet

Nei, men jeg startet førskole som 3-åring (deltid) og i landet jeg kommer fra begynner fulltidsskolen når man er 5 år.

Skrevet

Gikk i barnepark, men jeg rømte så ofte at morfar ble satt til å være "dagmamma" for meg. Var nok akkurat det jeg ønsket meg, hehe;)

Skrevet

Hvis jeg husker riktig, så hadde jeg dagmamma en periode. Og gikk i bhg en periode.

Skrevet

Nei, heldigvis. Og det var aldri aktuelt å vurdere en gang for noen av guttene våre heller!

Barn skal oppdras av sine foreldre!

Skrevet

Nei det gjorde jeg ikke. Barnet mitt går i korttidsbarnehage.

Skrevet

Jeg gikk i barnepark et par år, mamma jobbet hjemmefra så hun trengte noen timer til å jobbe i fred. Gikk ikke i fulltidsbarnehage noengang..

Jeg har mine barn i barnehage 100%. De er i barnehagen 6-7 timer om dagen hver dag.

Skrevet

øhhh, 18:40, er du spesielt grinete i dag, eller er du trollet vårt?

Unga blir da vitterligen oppdratt av sine foreldre selvom de går i BHG, og de har meget godt av den sosialiseringsbiten BHG står for. De lærer å være i samla grupper, de lærer å vente på tur, de lærer å innta kunnskap osv. Dette er noe som er bra for ungen. Det er ingen oppbevaringsplass hvor "tantene" går rundt å kun tørker snørr, smører mat og ser på ungene leke dagen lang. De lærer mye matnyttig iløpet av BHG tiden, og de lærer å være i grupper, noe som er utrolig viktig når de begynner på skolen, og dit er pent nødt til å gå, med mindre du skal isolere ungen i glava å ha hjemmeundervisning til de er 20 år gamle.

Foreldre som har barna sine i BHG, bruker såklart en del timer med barna sine i hverdagene, og de har da tid sammen med dem i helger, og jeg tviler på de lar alt skure og gå og ikke oppdrar barna på disse tidene.... Hmmm, joda, noen lar det jo skure og gå, men det er vel heller de individer som ville gjort om de gikk hjemme eller var ute i jobb.

Som pedagog synes jeg det er rart at folk har en så uvitende innstilling til BHG. DET ER INGEN OPPBEVARINGSPLASS, DET ER ET LÆRINGSFORUM! Og jo tidligere man begynner å lære barna, jo enklerer blir det for dem å lære nye ting:)

Skrevet

åja, jeg glemte jo å svare på pollen: Nei, ejg gikk ikke i BHG, var i park en liten periode trur jeg, mamma var dagmamma, så jeg fikk den sosiale biten. Begynte i 6 årskluben som 6 åring (rart det der :P ) og gikk 5 dager i uka, fra 8-12 :)

Skrevet

ja, det gjorde jeg.. men husker ikke hvor lenge og hvor mange dager..

Min sønn på 2,5 går i bhg og begynte når han var 2 år.

Har en uke hvor han er der 3 dager, og en uke hvor han er der 4 dager.

Yngste kommer jeg også til å vente med å sende i bhg til hun er rundt 2 år, synes det er en passelig alder å begynne der i :)

Skrevet

Så rart, jeg er også pedagog og jeg synes barnehage for barn under tre år er en nødløsning. Selvfølgelig er det en oppbevaringsplass. Barnehagene er til for foreldrene, ikke barna. De minste har det bra i barnehagen, men BEST hjemme med en nær slektning. Gruppedynamikk lærer man også som treåring, femåring eller som seksåring. Det er ikke noen "best før" dato på den kunnskapen.

Nei, jeg gikk ikke i barnehage, det var ikke vanlig der jeg vokste opp.Min mor (som også er barnevernspedaog)mener også at barn under tre år ikke har noe i barnehage å gjøre.

Jeg kommer til å være hjemme med min datter til hun er nesten tre.

(alle yrkestitlene jeg kaster rundt meg er høyst reelle, men jeg bruker de ironisk, jeg har lært at det lønner seg å påpeke åpenbar sarkasme på DiB)

Skrevet

Yess. Fra jeg var 3 mnd til ca 4 år. Og alt står bra til med meg gitt.

Skrevet

hmm, rart da, at min sønn på halvannet lærer enormt mye i sin BHG hvis de bare blir oppbevart der.... Det finnes ingen NEDRE grense på lærdom, man kan lære barna utrolig mye, bare man er villig til å lære dem i tidlig alder. Min sønn lærer å telle, lærer bokstaver, lærer gruppedynamikk og mye mye mer når han er i BHG. Selvsagt kunne jeg lært ham dette hjemme, men jeg må ha ham i BHG pga jobb.

Jeg kan ikke skjønne hvor og når du tok din utdannelse, hvis du virkelig mener at barn under 3 år ikke har læringsutbytte av å være i BHG.... Mulig du har fått et dårlig inntrykk av dårlige barnehager, men i dagnes pedagogutdannelse lærer man at alltid skal se etter mulig lærdom i alle situasjoner, og at man skal forberede barnet så godt som mulig til skolen via BHG. At du føler at ditt barn ikke vil lære noe i småbarnsavd i BHG er synd, for slik skal det ikke være.

Skrevet

Hvis din mor (19.19) er barnevernspedagog, har hun nok veldig mange ganger fattet vedtak om barnehageplass for barn under tre år, siden det er en av de hyppigste hjelpetiltakene barneverntjenesten bruker. Hvis hun nå er det så tipper jeg hun er enig i at barnehagen er veldig ofte et bedre alternativ for barn under tre år, en å være hjemme med foreldrene.

Hilsen barnevernpedagog.

Skrevet

Jeg sa at barnehager er oppbevaring, IKKE at det ikke er en læringsarena. Jeg påpekte deretter at det man lærer i barnehagen som ettåring kan man helt fint lære senere. Og ja, du kunne lært han det selv om du kunne være hjemme. At an lærer masse i barnehagen gjør det ikke noe mindre til en oppbevaringplass. Pedagogikken er vårt etiske alibi for å skille barna fra foreldrene på et langt tidligere tidspunkt enn hva som kan kalles naturlig.

Å ja selvfølgelig finnes det unntak, men nå snakket vi (i hvertfall jeg) om funksjonsfriske barn med funksjonsfriske foreldre. En del barn vil ha det bedre i barnehage, selvfølgelig. Bla barn som er innefor barnevernet.

Barna lider ingen nød i barnehagen, det forandrer ikke det faktum at det er bedre om de har tilgang på en forelder (eller annen nær slektning) hele døgnet.

Lærte masse nyttig på førskolelærerutdanningen min for 8 år siden, jeg. Så mye om tilknytning og utviklingsteori at jeg velger å være hjemme med barnet mitt til hun er nærmere tre. Det føles riktig for oss. Så er jeg helt sikker på at andre tar valg som er riktige for dem.

Skrevet

Ja, eg gjekk i bhg frå eg var 3 til eg var 7 år. Før det hadde vi praktikant heime frå eg var rundt året.

Eldste her begynte i bhg i fjor haust då han var nesten fire år. Han begynte på 40% men no etter jul har han gått 60%. Om vi får plass i same bhg og same dagar til lillesøster skal ho begynne 60% i august, når ho er 2 år og 9 mnd.

Viss ho ikkje får plass same bhg og dagar som broren ventar vi eitt år til. Hovudgrunnen til at eg vil ha ho i bhg no er at ho er veldig redd av seg, og eg tenker at det kan vere greitt å begynne mens storebroren går der (han begynner på skulen i 2011).

Skrevet

Nei ,men hadde verdens beste dagmamma ,som jeg og søsteren min overnattet hos hver tirsdag .:)

Skrevet

Barnepark og dagmamma

Skrevet

Jeg gikk i førskole og husker det som noe positivt, husker små hendelser fra selve førskolen og de voksene. men jeg husker også at allerede da ble plaget og mobbet av medelever spesielt på skolebussen. Jeg var andreledes av utseende let mer eksotisk utseende en andre norske barn, jeg var mørk i håret og kina øyne opplvde mobbing for pappan min så ut som en indianer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...