Gå til innhold

hvordan regne uker + dager..

Anbefalte innlegg

Skrevet

hvis dere er f.eks 7+4 sier dere da at dere er i uke 7? eller i uke 8?

i oversikten her på forumet står det jo at uke 8 er fra 7+0 til 7+6, men på babyverden sier de at uke 7 er fra 7+0 til 7+6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg er 8 +2 og jeg er i uke 9.

7+4 da er du i din 8 uke ,

Skrevet

oioi, dette ble litt vanskelig for meg.. *flau*

jeg ser det du sier står i introduksjonen på 1. trimester her, men jeg forstår ikke hvordan man kommer frem til det..?

står på kalkulatoren min at jeg er 6 uker+ 4 dager, og det vil si at babyen er ca 4uker+4 dager gammelt.

men kan jeg si at jeg er i uke 7??

litt pinlig..

Skrevet

ja du kan si du er i din 7 uke heh e.

ekke bare bare hehe akkurat hvor gammal baby og sånn er det synntes jeg er komplisert hehe , hvist du er 6+4 nå så blir jo du 7 fulgåtte uker om 3 dager og begynner i din 8 uke hvist du skjønner.. er veldig dårlig til og forklare hehe (".)

håper du skjønnte hva jeg mente :D

Skrevet

Det vil si 11(uker)+6(dager), da er man 12 fullgåtte uker og du begynner på din trettende uke med 12+1. Babyen ligger i snitt to uker etter deg, siden den ble laget rundt dag 14.

Dette står jo i teksten over :-)

Jeg som er 9+6 i dag har fullgått 10 uker i morgen. Så i morgen starter jeg på min 11 uke.

9 står for antall fullgåtte uker og 6 dager ut i uke 10.

Håper du skjønte noe av det :P

Skrevet

ja du var flinkere og forklare enn meg ivertfall hehe :D her går det bare i surr :)

Skrevet

Så det var ganske likt.. Hehe, så var ikke meningen å rette på det du skreiv altså! :-) Bare skreiv det på den måten jeg skjønte det å da forventer jeg at alle andre skjønner det *humre*

Skrevet

Haha.. ja, nå gir jo dette selvsagt mening.

Var en liten feilkobling et sted der..

"Fullgåtte" var nok stikkordet mitt her, ja!

Takk for tålmodige forklaringer, dere:-)

: /

Skrevet

presiserer - feilkobling i hodet mitt, og ikke i noen forklaring;-)

Skrevet

det som forvirrer meg mest er at legen (og andre nettsteder) sier "uke 7" om dagene fra 7+0 til 7+6, mens her inne kalles det uke 8..

så i følge BIM er jeg i uke 8, mens i følge min gyn er jeg i uke 7.. men vi er alle enige om at jeg er 7+4 - derfor sier jeg nå at jeg er ca 7 og en halv uke på vei.. hehe

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...