Gå til innhold

Gravide sliter med spsieforstyrrelser!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva slags spiseforstyrrelse hadde du?

Har selv henvist til din blogg i noen inlegg,- så du må ikke ta ille opp spørsmålet mitt..:o)

Men har du kanskje byttet ut maten med trening? Jeg bare husker et inlegg hvor du faktisk skrev du hadde dårlig samvittighet for ikke ha fått trent den dagen, da du var i en begravelse? Og det stakk litt i meg....

Jeg kjenner det også sånn noen gang...SÅ jeg har begynt å "tvinge meg" til treningsfrie dager,- oftere enn ønskerlig i perioder, for å overvinne den "frykten" for ikke å få trent.... Nå har jeg hatt en vinterferietur som førte til tre dager uten trening..Og det gikk helt greit..I sommer trente jeg 3 dager på ei uke, normalt trener jeg MINST 6 dager i uka...Sjelden jeg har to fridager i uka, for å si det sånn....

BAre sånn et lite "obs" i fohold til dette tema.Det var ungene mine som fikk meg 100% frisk også, DET, og at jeg "fant" jogging.....Så jeg byttet ut tanke på kropp og vekt, mot fokus på barna og å holdemeg i form pga helseeffekten det gir....Men som sagt, i perioder føler jeg trening har tatt over matproblemet...

Jeg hadde anorexia,- for å nevne det..

ER det sånn at du sliter med litt dårlig mageflølelse om du ikke får gjennomført treninga en dag..At du takker nei til "tupperware"-party, fordi du ikke får trent den dagen om du drar,- eller nei til en middagsinvitasjon en hverdag fordi du vet at da rekker du ikke trene den dagen? Jeg er bare nsygjerrig, men det er vel litt fordi jeg føler meg litt lik deg..Brenner også for å få andre interessert i trening for helsa sin del..FOr at folk skal leve sundt for å lære ungene gode matvaner....Men har ikke det som jobb da...ER bare slik "Misjonær" i gode venners lag og med familie.....:o) Og jeg har jobbet en del det siste året med å ikke få dårlig samvittighet når jeg ikke får trent som planlagt..SÅ normalt trener jeg så og si hver dag, men nå legger jeg ikke opp ferien mtp å få trent så og så mang eøkter..Og det tror jeg er deilgi for mann og barn....OG ikke minst,- for meg selv...JEg greide og vinne over anorexian, stumpe røyken og da skulle jeg jaggu meg ikke la treninga ta over livet mitt heller :o) Den er en stor del av livet, men skal ikke være avgjørende for om dagen har vært bra eller ikke.....

ELlers, lykke til med blogg og trening..SOm sagt, bare nysgjerrig :o) Og du trenger ikke svare :o)

Skrevet

Hei du :))))

Så flott at du har klart å komme deg ut av dette du også :) Selv om treningen har blitt en stor del av deg. Blir så glad når jeg hører sånne solskinnshistorier :)

Jeg hadde en flytende diagnose mellom bulimi og anoreksia.

Tidligere trente jeg ganske fanatisk og jeg kunne ikke gå glipp av en eneste trening. I dag kan jeg faktisk det- men blir det dager mellom treningene kjenner jeg samvittigheten komme. MEN jeg har i dag et sunt forhold til trening og jeg MÅ ikke trene hver dager lenger. Jeg setter meg opp små mål gjennom uka og bestemmer meg for når og hvordan jeg skal trene. Kommer noe i veien prøver jeg bare å flytte litt på treningstidene, eller jeg også går glipp av noen timer.

Jeg har det som deg- treningen styrer heldigvis ikke lenger livet mitt... selv om jeg innimellom kan komme til å skrive at jeg har dårlig samvittighet for ikke å ha trent. Jeg føler selv at jeg har et sunt perspektiv på trening og kropp i dag, men jeg trenger treningen for å holde meg i form og ha en god livskvalitet :)

God klem

Skrevet

Bra du ikke tok det ille opp.......For det var absolutt ikke ment slik..:o).

Og som sagt, jeg trener fortsatt nesten hver dag, og jeg trener såpass ofte for alternativet er at jeg sitter i sofaen og ser på TV istedet for. Jeg trener på kveldstid, etter ungene i seng :o) Og jeg har i tillegg en kontorjobb, så jeg sitter på ræva i nesten 8 timer hver dag, og etter flere år med regelmessig trening merker jeg at jeg får vondt i rygg, armer og hofter om jeg ikke trener på noen dager, eller trener for lite..Rett og slett. Derfor har jeg også blitt litt "treningsmisjonær" blant venner og familie. Det KAN ikke være bra og ikke trene i det hele tatt. Når jeg opplever så stort ubehag i forhold til hvordan det er nå jeg trener ofte.

Så stå på jobben med å få folk i alktivitet :o) Jeg prøver og få folk til å finne det de LIKER og holde på med..Jeg bare løper/bruker elipsemaskin, og LITE annet. Om en annen bare vil sykle, så hvorfor ikke, sier jeg.:Mange gir opp treninga fordi de ikke gidder og variere så mye som "ekspertene sier"...Men jeg prøver og si at man må gjøre det man liker: Hvis ikke slutter man alikevel. Det er bedre å kun bruke sykkel, enn å ikke trene i det hele tat..Ikke optimalt, men bedre enn alternativet..Og etter noen år (som jeg har holdt på nå) så blir det moro og prøve ut nye ting også:o) SÅ jeg har så smått prøvd spinning (ikke noe for meg), pilates (supert alternativ til vanlig styrketrening, men ikke noe regelessighet der) og skigåing som trening. (heller ikke noe for meg) en jeg har kommet så langt at jeg PRØVER annet :o)

Det er derfor jeg bruker siden din som preferanser nå og da...Så folk kan lese litt om ulike treningsformer eller evt øvelser for problemområder..Så kan de prøve ut og finne hva som passer de :o) SÅ bare fortsett altså.. Tren og kos deg:o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...