Gå til innhold

hvor mye sitter dere og snakker med babyene deres?

Anbefalte innlegg

Skrevet

min er 2 mnd nå og jeg sitter litt hver dag fjes mot fjes og snakker med han,men det er absolutt ikke mye om man tenker på en hel dag...

han liker veldig godt å ligge og se på lekene sine som er hengt opp ved vugga.

jeg har egentlig dårlig samvittighet for at jeg ikke stimulerer han mere men han blir fort sliten og vil etter en stund ligge i fred tror jeg...

hva tenker dere?

Videoannonse
Annonse
Gjest eelis+kian
Skrevet

Jeg sitter fjes mot fjes og snakker med han så lenge han og jeg gidder. Hehe. Av og til må han ligge i fred med lekene sine.

Gutten min sier fra hvis han vil opp og få kos og oppmerksomhet, jeg regner med det er likt for din?

Skrevet

jo det er sant,han sier jo ifra om han vil noe.

det er bare litt rart å ha tid til å drikke kaffe OG lese hele avisa uten å bli forstyrret for det meste av dagene...:)et luksusproblem?JA! men har bare litt vondt av han som ligger i vogga blid og fornøyd mens mamman gjør andre ting annet enn å ta seg av barnet sitt...:)

Skrevet

Sånn er det her også. Piraten er straks 6 mnd og hun sitter en del i løpet av dagen på fanget mitt og vi leser bøker, synger eller prater. Men hun er også masse på gulvet med lekene sine. På morgenen når hun er litt trøtt enda ligger hun bare å ser i taket, men ellers på dagen ruller hun rundt og prøver å få tak i lekene sine og jobber med å komme seg opp i kravlestilling.

Jeg tror ungene bare har godt av noen minutter i fred på gulvet. Da får de tenkt litt og utviklet seg, mens mamma rekker å gå på do, sette på en vaskemaskin, sjekke mail eller lese avisen.

og ja, de varsler jo når nok er nok :o

Gjest Kira06
Skrevet

Jeg vet ikke om man kan kalle små babyer "bortskjemt", men min datter (5 mnd) er fryktelig selskapssyk. Det skal gjerne skje noe hele tiden, og det er sjelden hun gidder å ligge alene på matten eller i babygymmen.

Tror jeg tilbringer 90 % av hennes våkentid med å leke, synge eller prate med henne. Noen dager er hun flinkere enn andre dager, og kan ligge litt alene. Men stort sett så vil hun "gjøre" noe:)

Må innrømme at jeg nå prøver å la henne ligge og sutre litt uten å gi henne oppmerksomhet, slik at hun kan venne seg til å aktivisere seg selv litt. Heldigvis har vi en hund, som hun nå er blitt kjempe opptatt av. Så hun kan ligge og titte på/prate med hunden, slik at jeg får lagd middag eller satt på en vaskemaskin:)

Skrevet

Jeg prater og synger mye med Knerten hver gang han er våken. Men Knerten har alltid vært en skravlekopp helt siden han ble født. Hvis jeg er i nærheten vil han alltid opp og prate eller leke med meg. Men hvis jeg er ute av syne glemmer han meg og kan ligge og leke for seg selv en stund. Men hører når han ikke fornøyd med det lenger...

Skrevet

Jeg har en gutt på 4 mnd, og vi prater og duller ganske mye... Når vi har stått opp kan han være litt alene, for da er lekene veldig morsomme, men utover dagen er det mamma som er mest morsom. Dette føler jeg har kommet mer og mer også, at han vil være mer sosial med meg. Han ler mer og er blidere hvis han får leke med håret mitt eller ansiktet mitt, enn med lekene. Jeg prøver å ikke være oppå han hele tiden sånn at han ikke blir bortskjemt, men om kvelden kan han gråte bare jeg vrir hodet bort.. Han har begynt å få merkelig oppførsel om kveldene, pluss er ganske skeptisk til andre mennesker på kvelden. Mamma er veeeldig god å ha på kveldingen, ja :)

Skrevet

Jenta mi er straks 5 mnd, og jeg bruker enormt mye tid på å underholde henne. Eller VI bruker mye tid ilag:)

Hun har blitt mer utholden ved å leke for seg selv på gulvet, dvs bite på en bitering eller riste på en rangle. Men det går ikke lange tiden før hun begynner å syte og vil ha oppmerksomhet. Så jeg bærer henne rundt, vi ser i speilet, jeg har henne på fanget, løfter henne opp, synger, prater, gjør grimaser. Så jeg får SJELDEN tid til en kaffekopp, med mindre pappaen er hjemme fra jobb. også når hun blunder da. Men hun sover stort sett ikke mer enn 40 minutt av gangen. Da skynder jeg meg og lager kaffe (pulverkaffe, for det går kjapt) :)

Så du er i mine øyne ganske heldig:p så lenge gutten deres virker fornøyd, så kan du nok nyte den kaffekoppen med god samvittighet :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...