Caramell, 3-barns mamma! Skrevet 1. mars 2010 #1 Skrevet 1. mars 2010 Jeg jobber kun natt fra 61-80%. Er nå over halvveis i sv.sk. Har jobbet frem til nå, men får stdige kommentarer på hvor lite anbefalt det er. Også legen min er kritisk til at jeg gjør dette. Alternativet er å gå over på dag, men det er sinnsykt tungt!! De som ikke er gravide sliter, så da orker ikke jeg å prøve engang. Hører med til historien at jeg har vært innlagt med prem. rier i alle de andre sv.sk. Synes det har gått helt fint å jobbe natt frem til nå. MEN nå begynner jeg å bli skikkelig sliten av det. Pga av jeg sover lettere nå som magen begynner å vokse, så våkner jeg altfor tidlig.. sover gjerne bare 4-5 t etter natt. Går 3 netter i slengen, vanligvis!
♥Koseklumpen-3 barnsmor♥ Skrevet 1. mars 2010 #2 Skrevet 1. mars 2010 Jeg fikk bekkenløsning så det løste seg av seg selv med 100% sykemelding selv om jeg gjerne skulle ha jobbet litt lengre enn jeg gjorde. Har du diskutert tilrettelegging med arbeidsgiver? IA-bedrifter har som plikt å skulle tilrettelegge dersom du ikke lenger greier å utføre ditt vanlige arbeid pga medisinsk tilstand. I verste fall bør du ta en samtale med legen din og finne ut hva som er den beste løsningen for deg. Jeg kunne ikke jobbet dag/aften pga barn som ikke har barnehageplass. Jeg hadde også mye kynnere når jeg jobbet natt, og de ble borte ganske raskt etter at jeg ble sykemeldt.
NormaJean Skrevet 1. mars 2010 #3 Skrevet 1. mars 2010 huff, jeg sliter med det samme. Jobber kun natt på sykehus, det har gått greit frem til nå, er i uke 30. Men nå begynner det å slite noe veldig, Og aner virkelig ikke hva jeg skal gjøre. Har mye vondt i magen og er fortsatt kvalm. Dagarbeid er jo bare enda hardere og ikke har jeg jobbet dag noen gang på avdelingen, så aner virkelig ikke hvordan ting foregår der (dette er en avd som krever endel kunnskap og har spesielle rutiner) De gjør heller ikke noe initiativ til å tilrettelegge for meg selv om det er en IA bedrift. Siden jeg bare jobber natt så treffer jeg aldri sjefen min heller, så har ikke noe relasjon til henne og syns dialogen er litt vanskelig Æsj,, ikke lett dette her:(
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå