Gå til innhold

Mista nå for annen gang

snoopy_me

Anbefalte innlegg

Da har jeg fått bekreftet nokk et tapt svangerskap.. Mista en i slutten av oktober 09 var da 12 uker vei.. ble gravid igjen i desember. Var på tidlig ul idag uke 12.. der var det dødt igjen!!!!!!!!!! Jeg kjenner at jeg vil gi opp.. Har en gutt fra før på 3år.. skal vell kansje ikke få flere da. :(

I morgen skal jeg på sykehuset til utskraping.. Dette er jammen urettferdig!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Fortsetter under...

Stakkars stakkars deg. Verden ER veldig urettferdig noen ganger... :(

Det er klart at du føler deg oppgitt nå som du nettopp har fått stadfestet abort nummer to på rad, og det med såpass kort mellomrom. Men ikke våg å gi opp, for du kommer til å få flere barn hvis du bare forsøker igjen! Det er grusomt å måtte gjennomgå så mange nedturer for at det skal klaffe, men vi må bare stå på, for lykken er total når det en gang (neste gang?) går bra! :)

Lykke til i morgen...

Så grusomt. Eg mista vel 11 veker på veg, er no gravid og går med redselen for at det skjer igjen. Har også fått innkalling til UL i veke 12.

Men eg synest det er altfor lenge å vente. Du opplevde at barnet var dødt i veke 12, kor lenge hadde det vore dødt? Er det ikkje betre å få vite dette så tidleg som mulig? Det er jo ikkje slik at ein får ein SA med ein gond barnet dør.

Stå på, du veit jo at du kan klare å bere fram eit barn. Kroppen din støyter det ikkje ifrå seg.

Lykke til vidare. Håper du har nokre venninner du kan snakke med, er litt betre enn berre å skrive (men det hjelp det også).

Efua Menu, første gangen var fosteret 10 eller 11 uker gammelt. så da hadde det ikke hjulpet med tidligere ul. Dette var i slutten av oktober. Nå i slutten av februar var det ikke noe foster engang. Hun som foretok utskrapningen sa at fosteret sansynligvis hadde gått under med en gang pga feil i celledelinga, noe med en kromosom for mye. Og da mente hun at det burde kommet ut som en litt forsinka mens. MEN morkaka utvikla seg fint. Den var 12 uker og koste seg bare mye der inne.. Var litt vanskeli å si hvorfor, men det var vist noe som kunne skje.. Derfor hadde jeg alle symptomer på at jeg var gravid. Kvalme, hovne pupper, oppblåst mage og alt som følger med. så det er jo rart at kroppen min ikke greier å støte ut når det blir dødt da. Jeg blør jo ikke en gang. begge gangene var det tilfeldig at jeg krevde ul og fant det ut.. Er vel noe med dette morsinstinktet at man VET at det er noe galt.

Siden det var forskjellige årsaker til abortene kaller de det rein uflax. Å det er ingen ting som tilsier at jeg ikke greier å bære frem barn. Men jeg er livredd for å prøve igjen fordi den knekken man får etter å ha mistet noe som var så ønsket 2 ganger på rad er ille. Så vi blir nokk å vente litt. Har heldivis verdens nydeligste solstråle på 3 år, det hjelper på. :=) men vil jo så gjerne at han skal få bli storebror da.

Har heldivis både en fantastisk mann og flere nære venninner som jeg kan snakke med, men det er godt å være her inne også å snakke med flere som har opplevd det samme. For dette er en sorg som umulig kan beskrives eller forståen hvis du ikke har opplevd det selv.. :=)

Takk for fine ord.. det hjelper.. særlig når det kommer fra folk som desverre er i samme situasjon som meg

så trist å høre, sender deg trøsteklem!

jeg har også mistet to ganger siste halve året... samme her, uflax :(

ikke lett å tenke at man ønsker å fortsette når man står midt i det hele, jeg anbefaler at bara begynne med å komme deg igjennom dette her først, så kan du ta neste skritt når du er klar igjen :)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...