Gå til innhold

Dere som tar 100% fødselspermisjon og så 10 uker ulønnet permisjon etterpå...

Anbefalte innlegg

Man tjener jo ca. kr. 10.000,- på å velge løsningen 100% lønn i 46 uker og deretter 10 uker ulønnet permisjon, kontra å ta 80% lønn i 56 uker.

Jeg har et spørsmål til dere som har erfaring vedrørende løsningen med 10 ukers ulønnet permisjon. Satt dere virkelig av penger hver måned i løpet av permisjonen slik at dere hadde penger til overs når den ulønnede permisjonen kom, eller ble de pengene i realiteten brukt opp underveis slik at det oppsto litt økonomiske problemer i de ulønnede ukene?

På papiret virker ulønnet permisjon-ordningen best, man tjener jo mest penger på det, men i praksis kan det fort oppstå litt problemer føler jeg...

Fortsetter under...

Vi har valgt 100%-varianten denne gangen, og har allerede begynt å sette av penger, selv om perm ikke er startet enda. Skal totalt ha ca 20 uker ulønnet, så må spare litt, men det skal vi klare :D

Om dere ikke har fellesøkonomi så sørg for at far også sparer litt da, det er jo to om barnet men ofte mødrene som taper økonomisk på perm

(ikke minst så er det han som får hele den økonomiske gevinsten ved å velge 100%vs 80%)

Vi har fellesøkonomi så det har jo gått greit.

Vi har klart oss helt fint med ulønnet perm, har satt penger på sparekonto og har brukt dette etter perm

Jeg har tæret litt på sparepengene mine, men det er kalkulert har vært hjemme til barna var ca 15 mndr.,

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...