Anonym bruker Skrevet 1. mars 2010 #1 Skrevet 1. mars 2010 Noen her inne med typisk porete og fet hud? Fet T-sone, store porer, lett urenheter og rød rundt nese/hake? Hva renser dere med, om dere er fornøyde med produktet, om "problemene" ble borte? Nå bruker jeg Biotherm for fet og uren porete hud, men den gjør ikke store forskjellen syns jeg. Kanskje noe, men ikke nok til at jeg er fornøyd. Nå er jeg straks tom og tenker å prøve et annet merke. Noen tips som dere vet funker??
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2010 #2 Skrevet 1. mars 2010 Siden du er plaget med dette må du bruke medisinske produkter. Sånn er det bare. De som ikke sliter med huden kommer unna med all slags produkter, men for vi som er plaget og får lett hudormer og kviser, må ta visse hensyn! Du kan bruke noe som heter Bioelements. Fåes også hos hudpleier til en dyr penge, men kan også kjøpes billig her (har selv handlet her lenge og mange ganger): http://www.skin-etc.com/bioelements.html 1. Alltid rens morgen og kveld. Alltid, selv om du er full, trøtt osv.. 2. Bruk produkter med salisylsyre og evt. glykolsyre Rens: Bioelements Spotless Cleanser Nattbehandling: Bioelements PorePlex Dagbehandling: Bioelements Breakout Control (fungerer bra under sminke :-)) Solkrem som ikke tetter igjen (boots apotek): https://www.bootsapotek.no/butikk/s/products/view.html?p=3136818&c=1113&g=false&ref=search OBS. MÅ bruke solfaktor dersom du er ute i solen. I syden eller på påskefjellet bruker du kun rens og nattprodukt og ikke dagbehandling da solen er for sterk. Min. faktor 15. Dersom du ikke gjør dette øker det hudkreftfaren da du blir mer solømfindtelig. Lykke til! Jeg har fått ny hud!
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2010 #3 Skrevet 1. mars 2010 13.08 her igjen! Du må også bytte til mineralsminke dersom du ikke allrede bruker dette i dag. Glo minerals, id bare minerals for å nevne noen!
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2010 #4 Skrevet 1. mars 2010 13,08 : Er dette veldig sterkt? Har ganske ømfindtlig hud. Og jeg vet ikke om du misforsto meg, jeg er ikke plaget av kviser, bare fet T-sone (som lett blir oljete, hvis du skjønner), store porer som syns og sorte prikker.Jeg får også lett tørre partier på nesesiden. Må detaljerer litt her, for dette produktet du anbefalte er jo ganske dyrt, men absolutt verdt et forsøk om jeg mener det er riktig produkt til min hud takker for svar!!
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2010 #5 Skrevet 1. mars 2010 Hei igjen! Ja, det er nok kanskje litt sterkt for deg hvis du har veldig sensibel hud, men er absolutt ment for fet hud og store porer! Det du evt. kan starte med er å prøve følgende (så blir det heller ikke så dyrt): Rens: Lactacyd (blå). Denne har en veldig fin ph til huden og kan kjøpes i en del matbutikker og apotek. Dette vil fungere bedre til din hud enn dyre parfymeriprodukter! Rimelig er den også. Nattbehandling: Poreplex (denne er verdt forsøket, da det er denne som inneholder stoffet (salisylsyre) som rengjør og forminsker porer). Dagkrem: En som er ikke-comedogenic (tetter igjen porer). F.eks. Avène Anti-Shine Regulation Lotion. Du kan også høre på apoteket om evt. andre merker. Det viktigste er at det ikke tetter igjen porer. Nevner også igjen mineralsminke.. Det er like viktig som rensen. Jeg testet ut mye og brukt mye penger på paryfymeriprodukter som ikke har hjulpet. Som blandt annet.: Biotherm, Chanel, Lancome og Estee Lauder. Har også prøvd mye forskjellig hos hudpleier med vekslende resultat. Det som fungerer er det som har hatt medisinsk innhold! Det å finne riktig produkter til en selv er nesten en hel vitenskap. Det jeg ihvertfall har lært ved fet og porete hud, så må det en eller annen form for medisinsk produkt til for å hjelpe. Lykke til i jakten på riktig hudpleie :-)
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2010 #6 Skrevet 1. mars 2010 Det eneste riktige er å dra til en hudpleier! De aller fleste har gratis konsultasjonstimer. Da får du de rette produktene for DIN hud. (Sjekk ut om de fører medisinske produkter først.) Ja, det koster litt ekstra, men det er verdt hver ei krone. Jeg brukte vel 1000.- og fikk tre forskjellige produkt, og har blitt helt fin etterpå. Du slipper iallefall å kaste bort penger på andre ting som ikke fungerer. Lykke til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå