Misti Skrevet 1. mars 2010 #1 Skrevet 1. mars 2010 Når han ikke får lov til og gjøre akkuratt som han vil så sier han, mamma jeg vil ikke ha deg, mamma jeg vil bare ha pappa osv. JEg begynner og bli litt lei av at 3.5 åringen snakker sånn til meg. hva sier eller gjør jeg?
PAVEEL Skrevet 1. mars 2010 #2 Skrevet 1. mars 2010 Enten bare overse det, eller si at du blir lei deg når han sier sånt, Eller si at at det hadde vært trist å være uten mamma da..... Har hørt det noen ganger jeg og, jeg bruker mest å si det siste. Og så ikke mere styr om det. Forklart tidligere at jeg blir lei meg. De sier det mest for å få en reaskjon tror jeg;P De er noen utspekulterte små rabagaster de små
Strawberrywine Skrevet 1. mars 2010 #3 Skrevet 1. mars 2010 Jeg tror jeg hadde oversett det..Barna mener det som regel ikke. Jeg synes ogs det er sårt.. Eller så tror jeg kunne virdd det litt andreveien, sakt greit, da får du se om du finner en annen mamma.. (Litt eldre barn kanskje, for de gidder ikke gjøre noe selv, og da blir det ikke like spennende å fortsette å si slikt)
Anne-B. Skrevet 1. mars 2010 #4 Skrevet 1. mars 2010 "Javel, men jeg vil nå ha deg." Også fortsette du bare med å forklare at pappa kan ikke gjøre alt. Ferdig med det.
Gulosten™ Skrevet 1. mars 2010 #5 Skrevet 1. mars 2010 Vi har en 5-åring som utbryter noe lignende i vilt raseri. Vi forteller henne ganske klart og tydelig at sånn sier man ikke. Og det får konsekvenser hvis hun sier det igjen, som inndragning av goder. Hun må også sitte i gangen i time out en gang hvert jubelår.
Tommage♀♂ Skrevet 1. mars 2010 #8 Skrevet 1. mars 2010 Jeg overser det glatt. Frøkna sier gjerne at hun ikke vil ha noen mamma, det er bare pappaer som er kjekke. Neste dag hører jeg henne si det motsatte til pappaen. Blir hun irritert på lillebror sier hun i all fortrolighet til meg at hun vil at politien skal kome og hente ham, hehe;p
elskerlivet Skrevet 1. mars 2010 #9 Skrevet 1. mars 2010 finn fram en koffert og si hun bare kan pakke og dra.. Det gjorde min mamma alltid når jeg var sur og syns hun var verdens dummeste, husker det var såååå nedtur og få kofferteni handa istedenfor å få vilja mi som jeg trodde gang på gang, hehe.. Jeg har prøvd det samme med junior her og det funker som bare det!!
Blabla78 Skrevet 1. mars 2010 #10 Skrevet 1. mars 2010 Jeg ser ikke problemet jeg, men mulig jeg er rar:) Når sønnen min sier sånt forteller jeg han at uansett hvor mye han mener det, så kommer jeg til å være der og at jeg elsker han masse masse samme hvor ofte han sier det. Han er tester jo bare grenser og vil ha bekreftesle på hvor mye han betyr for deg! Vi er jo alle lei av hverandre til tider, men må bare innse at vi allikevel må forholde oss til hverandre. Det er det barna og må lære:)
tre små... Skrevet 1. mars 2010 #11 Skrevet 1. mars 2010 Jeg ser heller ikke problemet;) Ignoerer det bare.. Må regne med at barn sier slike ting. De mener det ikke! Hvis barna mine har sagt de ikke er glad i meg så sier jeg at jeg er glad i de uansett. Det er greit at de sier det. De må få utrykke følelsene. Bedre å bare ignorere det så gir det seg. Jo mer fokus det blir på det jo oftere sier de det. Kan jo så klart få "straff" i form av at de mister goder eller time-out men syns det er litt drøyt for noe sånt jeg da. Bruker det hvis de slår feks. Min datter sa en gang til meg at hun skulle ønske tanta hennes var mammaen sin og ville flytte dit. Måtte bare smile det jeg da! Skjønner jo at tanter kan bli populære, de trenger jo aldri å sette grenser og kan gjerne ha med noe godteri også så kan jo ikke bli lei seg for sånne ting.
Gjest Skrevet 1. mars 2010 #12 Skrevet 1. mars 2010 Når sønnen vår var i sin verste trassalder så kom han med mange sånne utbrudd. Dumme mamma dumme pappa! skreik han så hele nabolaget kunne høre ham på utsia. Ofte etterfulgt av noe sånn som at han skulle ta oss tilbake til mamma eller pappa-butikken og selge oss og kjøpe seg snille mammaer og pappaer. I lengden så nytta det ikke å overse noe særlig, så da svarte vi bare at hvis han klarte å kjøre oss til den butikken så var det helt greit, da skulle han få bytte oss ut. Han skifta fort mening når vi viste at han ikke klarte å holde i rattet og rekke ned til gulvet i bilen på en gang ;-P
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå