mer enn bare mor Skrevet 1. mars 2010 #1 Skrevet 1. mars 2010 http://www.bt.no/nyheter/lokalt/Disse-barnehagene-bryter-loven-1036863.html noen som har lyst å utdype det litt mer? Feks, hvis man har for mange barn i ift til plass, feks at man overskrider med 4 kvm, har det så mye å si i praksis? (ja, sønnen min skal begynne i en av disse barnehagene, så da blir man selvsagt litt bekymra når man ser barnehagen sin i avisen )
erteposen + 4 Skrevet 1. mars 2010 #2 Skrevet 1. mars 2010 Jeg har ikke erfaring med desse bhg., men avd. vår var uten pedagogiske leder i nesten 1,5 år og ingen av de som jobba der var førskolelærer (masse sykmeldinger). I starten var det kaos, men så tok en av de erfarne assistentene affære. Hun drev avd. kjempe bra det siste året før en permanent ped.leder kom på plass. De som hadde spesielle behov fikk hjelp av ppt, mens resten ble godt tatt håndt om. Min erfaring er vel at de andre blir demotiverte om en ikke har en skolært og entusiastisk leder, men den trenger ikke å ha masse utdanning. Er de flinke å ta med barna på tur og har et fint uteområde spiller heller ikke kvm. inn.
meg & to små vampyrer Skrevet 1. mars 2010 #3 Skrevet 1. mars 2010 Ikke lest artikkelen, men vil bare si at selv om det er pedagoger på avdelingen trenger ikke det være ensbetydende med at de bruker kunnskapen sin på en god måte.. (litt skuffa over pedagogene på småens avdeling. Assistentene er kjempeflinke da).
Bunnies by night Skrevet 1. mars 2010 #4 Skrevet 1. mars 2010 Signerer erteposen + 4! Ta deg en tur til barnehagen og observer litt
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå