CMH Skrevet 1. mars 2010 #1 Skrevet 1. mars 2010 Altså, vi var på besøk i helgen hos ei bekjent, min datter som blir 14 mnd var med. Hun som vi besøkte spurte " Spiser hun godt? Det ser sånn ut. Og deee svære hendene har hun jo" Også kommenterte hun i en setning når jenta min lo, at det så ut som tennene var som kastet rett inn i kjeften på henne. Var dette frekt eller?! Visste ikke helt hva jeg skulle si, jeg synes jenta min er nydelig uansett.. Jeg er sånn som alltid tenker meg om før jeg uttaler meg om ting. Denne damen vi besøkte har selv et barn på 4 år selv..
Let's hear it for the boys! Skrevet 1. mars 2010 #3 Skrevet 1. mars 2010 Det med tennene var rimelig frekt, ja. Jeg hadde blitt litt sur, merker jeg. Hehe.
CMH Skrevet 1. mars 2010 Forfatter #4 Skrevet 1. mars 2010 Det syntes jeg også Vet at min jente er litt rund Veier godt over 10 kilo og er snart 80 cm lang. Spiser godt og har litt bollekinn! Men det er vel helt vanlig?!
Let's hear it for the boys! Skrevet 1. mars 2010 #5 Skrevet 1. mars 2010 Ja, herregud. Det er helt vanlig. Kan hende dette mennesket har en eller annen "vendetta" mot deg. Uhøflig til de grader, ihvertfall.
Mor di! Skrevet 1. mars 2010 #6 Skrevet 1. mars 2010 Syns også at det med tennene var frekt. Men vekt og høyde er det liksom "lov" å kommentere, både den ene og andre veien. Syns jenta di hørtes perfekt ut, hun er ca. like stor som gutten min på 8 mnd! Og gjett om vi får mange kommentarer da? Med storebror var det motsatt, der fikk vi hele tiden høre hvor liten og spe han var. Jeg bryr meg ikke, vet de er forskjellig bygd, og begge to er helt pefekte :-)
Emma&Adrian Skrevet 1. mars 2010 #7 Skrevet 1. mars 2010 Jeg hadde blitt sur om noen sa slikt om mitt barn! Da tenker jeg på den setningen ang tennene.
CMH Skrevet 1. mars 2010 Forfatter #8 Skrevet 1. mars 2010 Jeg synes og den setningen om de tennene var verst jeg. Jeg synes ikke hun har skjeve tenner, tror kanskje det var det hun mente? Hun har 12 tenner, og de er helt perfekt synes jeg. Synes det er så vanvittig unødvendig å kommentere vekt hos barn..
Rampongi Skrevet 1. mars 2010 #9 Skrevet 1. mars 2010 Den var kanskje litt frekk ja. Spesielt den med tennene. Men jeg merker at jeg er innmari var for slike ting selv, så jeg kan ta opp slike ting i værste mening uansett. Min far kommenterte her en dag at piraten ikke burde være tykkere enn hun er og hun er 5 mnd, knapt 7 kg og er 65 cm. Jepp, hun har bollekinn og bolleføtter, men er nesten alltid minst når vi treffer andre unger på den aldern.. Er jo ikke lov å si at sånne småttiser er tykke.. herlighet!! De vokser og gror i ulikt tempo gjennom året, så da er de innimellom litt tykkere enn høyde skulle tilsi, mens andre strekker seg og ikke rekker å legge på seg i samme tempo.. Folk er rare!
Strandloppa og lillebror Skrevet 1. mars 2010 #10 Skrevet 1. mars 2010 Helt enige med det de andre skriver her. Det med tennene var frekt. Man sier ikke sånt. At hun kommenterte at jenta di er litt bollete ville jeg valgt å ta som et kompliment, i og med at sånne små skal være litt bollete etter min smak.
2barns mor Skrevet 1. mars 2010 #11 Skrevet 1. mars 2010 Det med tennene var veldig frekt sagt synes jeg. Nå er ikke jeg den som sitter å tar imot "dritt" uansett.... så jeg har svart henne! Gode og runde barn er det deiligste som finnes synes jeg, å jeg har en av hver. Blir bekymret hver gang jentungen blir syk e.l. for hun er så tynn i utgangspunktet. Men pjokken tåler en runde med spysjuke uten at det vises! Du kunne jo sagt det som du skriver det: at du synes ungen din er nydelig, uansett! Det finnes bare ett nydelig barn, å hver eneste mor har det!!
Tieran Skrevet 1. mars 2010 #12 Skrevet 1. mars 2010 Det med tennene var utrolig frekt!! Har denne damen en vane med å komme med fornærmelser?
Bunnies by night Skrevet 1. mars 2010 #13 Skrevet 1. mars 2010 Hadde ikke tatt meg nær av kommentarene angående størrelsen - selv hadde jeg et skikkelig godt og rundt barn - som bare var så VANVITTIG god å kose med! Så når noen kom med kommentarer angående vekt og lignende bare lo jeg for meg selv -vel vitende om at rundheten forsvinner når de blir større. I dag er han en lang og slank toåring:) Det med tennne var utrolig frekt sagt... og ser kommentaren angånde hender og spising i lys av tannkommentaren... så vil jeg mene at hun har fullstendig knekte sosiale antenner.... eller det siste kombinert med en eller annen irritasjon på deg - så hun har behov for å få ut litt steam. Uansett - fullstendig uhørt.
CMH Skrevet 1. mars 2010 Forfatter #14 Skrevet 1. mars 2010 Tieran: Ja, igrunn. Hun klager på at vi er der så sjelden, men hun kommer med den kommentaren om at hun er rund hver gang vi er der hvertfall. Tror hun sånn generelt sett er ganske opptatt av vekt..
Tieran Skrevet 1. mars 2010 #15 Skrevet 1. mars 2010 ( Noen mennesker må få klare beskjeder og retningslinjer ang hva som er akseptabelt for andre å ta imot. Men det er ikke alle som har sosiale antenner uansett og dessverre så finnes det de menneskene som føler for å "stikke" litt uansett. Vet ikke hvordan denne damen er, men klarer du å svare tilbake om at du synes datteren din er perfekt som hun er? Vekten til et lite barn er jo veldig individuelt (har selv hatt ei spe jente og en liten plugg av en gutt og det har vært helt riktig for hver av de), og synes det er unødvendig av henne å komme med slike kommentarer. Men den med tennene var jo direkte stygg og tankeløs.
MammanTilEmma❤ Skrevet 1. mars 2010 #16 Skrevet 1. mars 2010 tror nok jeg hadde sagt noe tilbake,det med vekt er jo greit.. hører det heltiden ang lillemor på 6 mnd, som er 70cm å over 10 kg;)
CMH Skrevet 1. mars 2010 Forfatter #17 Skrevet 1. mars 2010 Ja, egentlig burde jeg ha sagt noe. Saken er bare den at vi er i nær slekt, så har litt vanskelig for å virke "kjeftete" fordi hun slengte ut en stygg ugjennomtenkt kommentar. Får kanskje hets her nå, men barnet til denne damen har litt uklar tale, sammenlignet med niesen min som også var med på besøk ( hun er like gammel, begge 4 år) Innimellom kommer han med ord og uttaler som kun hun kan forstå. Tenk om jeg bare skulle ha slengt en stygg kommentar om at han er dårligere å prate enn min niese? Det tror jeg hadde vært utrolig sårende, så jeg lar være å si noe. Det med at dattern min er rund er ingen hemlighet, det hører vi stadig vekk av andre familiemedlemmer. Mamma fks kan komme med " Hun er rund, men det kler hun kjempegodt" Jeg tar det igrunn som et kompliment at barnet er litt rund i kantene, litt bedre med en som spiser godt enn en som nekter.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå