Gå til innhold

Er det håp?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en gutt på 9 mnd.

Han har siden innføring av fast føde blitt mindre og mindre interessert i puppen.

Kun på natta er han veldig ivrig.

Nå spiser han pupp 1 el 2 ganger på dagtid hvis jeg er heldig, og da rett etter dupp når han er trøtt.

Så vil han noen ganger ha før legging, men alltid på natta og morgenen.

Har ikke kuttet ut nattpuppen enda, i og med at han spiser så lite pupp på dagen. Er redd jeg mister melka da...

Kan interessen ta seg opp igjen om jeg bare fortsetter å tilby?

Han vil nemlig ikke ha flaske, så hvis det blir stopp så er det stopp på all melk:-/

Noen med erfaringer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min første mista interessen helt plutselig som 8 måneder. Vi hadde faktisk en hel uke der han ikke ville ha i det hele tatt. Men da jeg ga opp og slutta å tilby, begynte han plutselig å søke etter pupp igjen. Klarte da å opprettholde amming morgen og kveld i noen måneder (og litt på natt også). Men vi måtte alltid ha helt ro under amming for å få det til. Var aldri mulig å amme offentlig eller når vi hadde besøk. Selv et sms-pip kunne avbryte ammigen og dermed gjøre det uinteressant.. hehe.. Jeg valgte å avslutte ammingen selv da han var 11 mnd fordi jeg var gravid igjen.

Lillesøster ble mindre og mindre interessert også da hun fikk fast føde. Rett før hun var 7 måneder var det så vanskelig at jeg ga opp. Kan være det hadde gått hvis jeg hadde mer ro til amming- men det er ikke så lett når det er eldre søsken som også har krav på litt oppmerksomhet:-)

Hun var ikke særlig glad for flaske heller, men fikk i henne litt og det er jo melk i grøten så man kan faktisk få dekt melkebehovet til en på 9 mnd gjennom maten også (yoghurt, ost, melk i grøt, melk i middagsretter). Hun fikk forresten melk på kopp og da drakk hun litt.

Kom forresten på at førstemann begynte å ta flaske den uka han innførte full puppenekt - så kan jo være at han vil ha flaske etterhvert hvis det viser seg at han slutter helt med pupp. Men som sagt, de er ikke avhengige av å ta flaske i den alderen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...