Gå til innhold

Adirondack stol

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, du kan jo håpe. Det kan jeg love deg er vanskelig å få tak i gammelt. Jeg har lett i flere år etter gammelt hagemøblement. De nye er ofte vonde å sitte i, hvis man finner de i en akseptabel pris. Drar du over grensen til Sverige, kan man på sommeren finne endel dødsboauksjoner man muligens kan finne slikt. Er, etter min oppfatning vanligere med dødsboauksjoner i Sverige enn i Norge. Prøv i området Åmål med omgivelser. Har vært på auksjon der flere ganger. (Hadde hytte der)

Gjest sug lut
Skrevet

Tror jeg må ta Hotte-Otto-varianten, ja. Kanskje han er svak for gamle damer - jeg kan ta på hårnett.

Men gjør-det-sjæl her er jo for folk som er satt sammen annerledes enn meg. Man får jo faktisk kjøpt stolen ferdig og ordentlig for mindre. Femtenhundre i materialkostnader, noen tusen i verktøy jeg ikke vet hvordan jeg bruker og så et helvete med tilskjæring og feilsaging og rakleverk?

Gjest sug lut
Skrevet

Som i Føkking Åmål? Hm. Kanskje ta en liten ekstrajobb og så med god samv belønne meg sjæl med nykjøpt. Den fra Solfang så veldig bra ut og kan leve hele livet ute. Det er en forutsetning.

Skrevet

Som i føkking Åmål. Forøvrig synd den byen har fått det tilnavnet. Byen er flott, med fine strender og fint skog og kulturlandskap rundt. Forutsetningen er at hagemøbler kan leve ute. Det er vel muligens det tidligere generasjoner har tenkt også, siden gamle hagemøblement er så veldig vanskelig å finne. Fra Oslo svipper du fort til Åmåltraktene en helg. To, tre timer kjøring, kanskje.

Skrevet

Neeeiiii, hvorfor måtte du legge ut sofang-link, nå er jeg solfanget.... Har lyst på piiil, og den må hentes på Nesodden! Æsj :-( Jeg må bli venn med Klara Pil, hun kan sikkert hjelpe meg....

Belgisk gjerde istedenfor hekk må jo være perfekto for min lille hage.... drømme, drømme....

Gjest sug lut
Skrevet

Belgisk gjerde - har du bilde av hvordan det blir når det er full fart? Finner bare bilder av plantinga, men antar at det vil ha blader også? Er pil sånn som bambus at det vokser flere cm i døgnet?

Ja, Solfanging er skummelt.

Skrevet

har ikke noe bilde i farta, men det blir helt tett og grønt til midtsommer... har kan du se litt andre kreasjoner:

http://www.pilihjertet.no/pileprosjekter.html

Pil er taknemmelig å dyrke selv visnok fordi det vokser vanvittig ja, men til gjerder og slikt så kjøper man jo ferdige lengder... Sikkert lurt å google litt på danske google, pil er mer vanlig der har jeg inntrykk av. Lurt å sjekke klimasone - vet den funker her i sørvest.

:-)

Gjest sug lut
Skrevet

Så stilig. Har for liten hage til at jeg kan gjøre store ting, men ei pilehytte hadde vært stilig ellers. Da ville jeg hatt denne typen pil, fargesterk og rød:

"DUGPIL

Salix Dapnoides

God flettepil som er en utrolig flott kontrast farge i fletteverket, blir nesten helt sort hvis den tørkes mørkt.

Velegnet til levende pileflett. "

Må bli vakkert både vinter og sommer.

Skrevet

Flere du kan bli venn med:

http://www.espen.com/norskblogg/archives/2009/08/adirondacks.html

Har ellers funnet stoler til kr 3200 inkl frakt (dog i eik), hvordan er det med frakten på solfang?

Kom ellers på at du kan få materialer av meg! Hvis du har tåmodighet... Jeg plantet nemlig en eikenøtt på tunet i 2007... treet er nå 10 cm og har 5 blader... Eiker blir jo svære, og mitt tun er akk så lite, så jeg må jo sage det ned etterhvert....

Gjest sug lut
Skrevet

Solfang har dem forøvrig for 2423 med frakt!!!!!!

• 2 måneder senere...
Skrevet

Njååå, de var jo nusselige da! Synd jeg ikke bor i oslo/akershus og synd at lillesøster som bor der ikke har hage for da skulle hun og mannen fått en med navn på :-)

(men har tenkt tanken på at vgs ofte lager fine ting, så nå fikk jeg en påminnelse om at jeg må sjekke hva de lager her i distriktet, takk for deeh...).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...