Gå til innhold

Har du noen effektive råd mot gulping?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sønnen min på 6,5 mnd gulper mye. Jeg skifter klær på han 2-3 ganger pr. dag, og må selv også skifte titt og ofte.

Han har en tvillingsøster som ikke har dette problemet i det heltatt.

Det kan virke som han er litt tett i systemet, at han ikke får bæsjet så lett, og at det derfor kommer opp andre veien når det blir for fult.

Begge tvillingene har fått grøt en stund, men det virker som det bare forsterker problemet for sønnen min. I det siste har han fått nesten bare mme, det virker som det hjelper litt, men jeg er redd for at han da får litt lite næring. Han er go og lubben (mer enn søstern sin) så det virker jo nesten ikke sånn heller.

Er det noen som har erfart noe av det samme?

Eller som har andre gode råd mot gulping?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kanskje ikke akkuratt en krangle sak, men fikk veldig lite respons på skravel og anonym.

Skrevet

prøvd på forumet flaskemelk?...

Skrevet

I grunn ikke. Det går over med tiden, som om det er noen trøst. Forsøk eventuelt annen mat; brødskiver henger bedre i magen enn grøt.

Et stalltips er å ikke leke fly med ungen rett etter den har spist. Been there, done that.

Skrevet

Kan jo hende at han ikke har behov for like mye som sin søster? Om han er god og rund, så tar han i alle fall til seg næring. Noen unger gulper en del, uten at det er noe galt. Om du likevel lurer veldig, så ta for eksempel kontakt med helsesøster.

Skrevet

Det kan forresten være stor forskjell på mme-typer når det kommer til gulping. Prøv deg gjennom spekteret - jeg synes oftest (har tidvis omsorg for et variert utvalg spedbarn) NAN gir mye gulp, mens Hipp og Småfolk er bedre. Ferdigblandede kartonger er gjerne verre enn pulver.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...