Gå til innhold

Penicillin i barnehagen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jr er satt på penicillinkur, og jeg lurer på om det er ok å blande penicillinen i melk på morgenen og sende med så han får i barnehagen midt på dagen? (Utblandet i melk er den eneste måten vi får det i han...) Blir penicillinen ødelagt på noen måte? Forsøker å ringe legen, men det er umulig å komme gjennom på tlf...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor kan ikke barnehagen blande dette selv?

Vår barnehage gir iallfall medisiner så lenge de får det bekreftet på et fast skjema.

Skrevet

I vår barnehage måtte vi skrive under på et medisinerings-papir, og få underskrift fra legen, før de ville medisinere. Vet ikke om det er sånn i alle barnehager, men jeg ville bare hørt med de i barnehagen hvordan det fungerer hos dem. Og om de skal medisinere, så burde de også klare å blande det i melka selv :)

Skrevet

Hvorfor kan du ikke gi han det selv om morgenen da?

Skrevet

Mest sannsynlig er det 3 (4?) ganger om dagen ungen skal ha medisin, så da gir jo foreldrene medisin første gang hjemme.

Du må nesten spørre de i bhg om de kan gi, de kan si nei, men er som regel positive til å hjelpe. Skjemaer skal fylles ut, slik som de sier over.

Der jeg jobber hjelper vi gjerne ;o)

Skrevet

Joda, vi gir han selv på morgenen. Men han skal ha midt på dagen også... Tenkte bare jeg skulle være "snill" og måle opp + blande for de ansatte. Så slipper vi feks å glemme flaska med medisin i barnehagen. Og i min nieses barnehage måler de ikke opp medisiner. Der måtte forelderene måle opp og sende med doser...

Var mest det om penicillinen på noen måte ble ødelagt jeg tenkte på... I dag har han iallefall fått med seg en flaske melk blandet med penicillin. Kommer ikke gjennom på tlf til legen, så får stikke innom apoteket på vei hjem fra jobb og høre der.

Skrevet

Siden peniccillin ikke skal tas til måltider, vil jeg tro at effekten blir dårligere om det blandes med melk. Men lurt å spørre på apoteket. de vet ihvertfall.

Skrevet

Du kan finne info om det på www.felleskatalogen.no også :)

Skrevet

Hos oss gir ikke de ansatte medisiner - det kommer hjemmehjelper/sykepleiere å gjør det i så fall. En ting det også går an å tenke på, hvis barnet skal ha tre doser om dagen, så trenger det jo ikke å være midt på dagen den andre dosen. Det kan jo være før bhg etter bhg og til kvelden? Så slipper man styret med å fikse til bhg også :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...