Lady lovely locks Skrevet 1. mars 2010 #1 Skrevet 1. mars 2010 Sønnen min på 6,5 mnd gulper mye. Jeg skifter klær på han 2-3 ganger pr. dag, og må selv også skifte titt og ofte. Han har en tvillingsøster som ikke har dette problemet i det heltatt. Det kan virke som han er litt tett i systemet, at han ikke får bæsjet så lett, og at det derfor kommer opp andre veien når det blir for fult. Begge tvillingene har fått grøt en stund, men det virker som det bare forsterker problemet for sønnen min. I det siste har han fått nesten bare mme, det virker som det hjelper litt, men jeg er redd for at han da får litt lite næring. Han er go og lubben (mer enn søstern sin) så det virker jo nesten ikke sånn heller. Er det noen som har erfart noe av det samme? Eller som har andre gode råd mot gulping?
Lady lovely locks Skrevet 1. mars 2010 Forfatter #2 Skrevet 1. mars 2010 Er det virkelig ingen som har gode råd mot gulping?
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2010 #3 Skrevet 1. mars 2010 Nå står det lite om hva du har testet fra før så jeg slenger bare på en liste med tips så får du se hva som passer deg - Bytt MME. Det kan være nok til å løse opp systemet - Bytt flasker. Har selv vedig god erfaring med MAM flaskene - Prøv en annen type grøt. - Slutt med grøt å test grønnsaks eller frukt mos - Bruk malt i hver flaske og i grøten hvis mulig (kan hjelpe på systemet) - Prøv med sviskersaft/mos når han bæsjer lite. - Har hørt KISS kan ha noe med guping å gjøre. Verd å sjekke kansje? - Rap godt etter hvert måltid. Også grøten hvis mulig. Håper noe kan være til hjelp
The Bad Gal Skrevet 1. mars 2010 #5 Skrevet 1. mars 2010 Det kan ikke være at han rett og slett spiser for mye, eller for fort da? Siden han legger godt på seg kan det jo være at han får mer enn han har mage til? Evt. kan du prøve å ta pauser i måltidet, ta han opp og la han rape og kanskje gå litt rundt med han før du gir han resten. Kanskje små og hyppigere måltid kan hjelpe litt? Mmme kan jeg ikke noe om, har kun ammet selv, så der har jeg ingen gode råd, desverre.Men tror også, som hun over, at det er lurt å gi malt og svisker sammen med mme. Kiwi hjelper også på magen, men spørs vel om du får det i en liten kar på 6 mnd, det er jo litt syrlig. Den gule kiwien("golden", fra New zealand) er mye søtere og mildere på smak, så du kan jo prøve den. Lykke til!
Gjest Mylian med twins Skrevet 1. mars 2010 #6 Skrevet 1. mars 2010 Gulper han veldig mye eller? Jenta mi får Enfamil AR på blåresept for å få henne til å gulpe mindre, hun har refluks. Det hjelper ikke mye men litt.
Gjest Mylian med twins Skrevet 1. mars 2010 #7 Skrevet 1. mars 2010 -og min maja som gulper veldig mye får duphalac. Hvis hun ikke har avføring på en dag bare skriker og gulper hun. Derfor fårh un 2ml duphalac morgen og 2ml kveld for å ha avføring.
Gjest Mylian med twins Skrevet 1. mars 2010 #8 Skrevet 1. mars 2010 Ser joa t jeg glemmer poenget for hvert innlegg. Jo mindre avføring = mer gulp. Pause i måltidet = mer gulp Enfamil AR = Tykkere gulp og litt mindre gulp Men når du sier 2-3 bodyer..hehe. Jeg skifter på den ene tvillingene min 2-3 ganger i timen.. Hun har litt klær for å si det sånn;-)
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2010 #9 Skrevet 1. mars 2010 Eneste råd som fungerer: vent 6 mndr og sjekk igjen :-) Beklager, men hos oss fungerte ingenting. Trøst deg med at det går faktisk over!
Lady lovely locks Skrevet 1. mars 2010 Forfatter #10 Skrevet 1. mars 2010 Han gulper mer enn 2-3 ganger pr dag. Ofte kommer det når jeg bærer på han. Jeg får som oftest en advarsel ved at han raper først. Da tipper jeg han litt fremover å lar han gulpe på gulvet. Lettere å vaske gulvet... Jeg har også masse klær. Men jeg bytter ikke med en gang han får en litten flekk på seg, da tørker jeg det bare bort. Skifter alikevel ofte. Men han har jo en søster som helst skal ha litt oppmerksomhet også.... Ikke så lett... Han har egentlig ganske vanskelig for å rape. Noen tips for å få han til å rape lettere...?
Gjest Mylian med twins Skrevet 1. mars 2010 #12 Skrevet 1. mars 2010 Ok, for min gulper så mye at hun blir våt over hele seg og hvit i trynet. så derfor må vi skifte mye. Var det jeg mente. Hvor lenge prøver du å rape? hvis jeg ikke får rap på maja etter 5 min så gidder jeg ikke mer men legger henne ned litt og prøver igjen etter ti min. Men det hjelper ikke så mye med raping altså. Sjekk han for refluks?=
Lady lovely locks Skrevet 1. mars 2010 Forfatter #13 Skrevet 1. mars 2010 Kan jeg foresten spørre: hva er refluks??
Gjest Mylian med twins Skrevet 1. mars 2010 #14 Skrevet 1. mars 2010 Vet du, min gulper også mest når hun blir båret. Derfor pleier jeg å legge henne ganske fort ned iskjevstilling i armen når hun har rapet. og så litt i vippestolen og så på magen. Da gulper hun mindre. Men Enfamil AR gjorde virklig utslaget her. Istedet for tynt og blankt gulp og nedspydde sofaer så kommer det bare sånn mysegulp
Gjest Mylian med twins Skrevet 1. mars 2010 #15 Skrevet 1. mars 2010 åpen lukkemuskel. Ofte går ikke barna opp i vekt men min lille har alltid gått opp i vekt tross refluksen. Men hun sliter mye med søvnen og er plaget av disse sure oppstøtene gulpingen. Det er veldig enkelt å få det sjekket. Når de spiser fast føde skal de i prinsippet gulpe mindre, men barn med refluks gjør ofte ikke det.
Lady lovely locks Skrevet 1. mars 2010 Forfatter #16 Skrevet 1. mars 2010 skal på helsestasjon i slutten av denne uken så jeg får spørre mere der. takk for mange hjelpsome svar
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2010 #17 Skrevet 1. mars 2010 Dette er et kjempe problem for meg også. Jeg skal prøve noen av rådene her. Når jeg tenker meg om er ikke datteren min så flink til å rape heller. hmmm... Og bæsjing er også vært et problem. Men hvor ofte bør en babye bæsje egentlig...?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå