Gå til innhold

ang skrivefeil..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja, kaller det bortkastet energi, siden man får nok refs om man skriver litt feil. Hvorfor skal man da ta dere så seriøst da? Hvorfor bruke tiden på de store bokstavene, når dere uansett skal refse oss/meg for resten av skrivingen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

er ikke akkurat som om det er norsk eksamen vi skal opp til her :)

så lenge folk forstår hva man mener så ser ikke jeg problemet :)

Skrevet

Sant :-)

Og hvor har de det fra at refsinga dems, gjør det lettere for de i min situasjon å forbedre seg..

De påstår de prøver å hjelpe, men i stedenfor, så gjør de oss bare mer skeptiske til å i det heletatt skrive noe som helst lenger..

Vi er i år 2010, og folk takler ikke den minste skrive leif enda o.O

Skrevet

Det er så morsomt med alle som sier at de har dysleksi, men som greier å stave dysleksi helt perfekt.. Tror kanskje mange bruker dysleksidiagnosen som en sovepute, og ikke engang gidder å prøve.

Skrevet

HI her.. grunnen til at jeg skriver det rett, har faktisk med ord boka å gjøre.. har hørt i alle år (av min far) at de med dysleksi som kan stave dette rett, har "lettere" for å skrive noenlunde rent.. er pare det at jeg aldri egentlig lærer å skrive det lett.. leter opp ordet så godt som hver gang.. men skal jeg gjør det med alle ordene, så er det ikke noe vitsi å skrive lenger..

HI

Skrevet

Men du skriver jo rett.. Hvis for eksempel er jo et vanskelig ord, det skriver du jo rett; egentlig, noenlunde, godt.. Masse "vanskelige" ord du skriver rett, og setningene dine er bra, så hvordan har det seg at du har dysleksi?

Skrevet

du vet det finnes mange grader på dysleksi.. med forkjelige grunn feil..

Skrevet

Som jeg sier lenger opp her: Denne hi har ikke dysleksi. Muligens litt umoden, men ikke dysleksi.

Skrevet

Av alle de ting som blir kommentert her inne så er vel kommentarene om skrivefeil de som er mest berettiget!

Lærer stadig noe nytt her jeg:)

Skrevet

Amen, 15:35.

I tillegg er det faktisk en sammenheng mellom antall skrivefeil og dårlig setningsoppbygging (syntaks). Å skrive enkeltord galt (alldri, mann, ann, hvet m.m.) er èn ting, men setningsoppbyggingen er helt avgjørende for å i det hele tatt fatte budskapet i innlegget.

Og man vil vel gjerne bli forstått når man legger ut innlegg, eller hur?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...