Gå til innhold

"Tanken bak" gaver.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ser tanken bak alltid er det viktigste, men har dere noensinne opplevd at tanken bak har vært både slem og ubetenksom. Jeg mener tror noen det er veldig stas for en sjenert 12 åring å få bh og g-streng truse til jul som i tillegg skal pakkes ut og beundres av halve slekta, eller for en temmelig lite skjeggete 14 åring å få barbermaskin i konfirmasjonsgave? For ikke å snakke om hvor moro det sikkert er med klær i str 36 når man egentlig bruker str 48. Eller gaver sammenrasket helt uten tanke på hvordan mottager har det.

Spør derfor: Har dere noensinne mottatt gaver du får en følelse av er kjøpt kun for å såre og helt uten tanke bak. Jeg har.

Videoannonse
Annonse
Gjest irismor
Skrevet

Mange ganger, men ble så lei at til de som ga disse gavene ga jeg tilbake med samme mynt. Ble slutt på¨alt tullet da gitt :-)

Skrevet

Tanken bak er viktig fordi den skal være god. En gave med vonde tanker bak, er ikke noen gave.

Jeg har nok helt sikkert fått noe sånt, men kan ikke huske her og nå.

Skrevet

er vel ikke det som er greia, at tanken bak var slem...

men hvis noen bruker mange timer på å lage noe fint til deg, så vet du at den personen har veldig lyst å anstrenge seg skikkelig for å lage noe fint til deg, fordi du betyr mye for henne.

Men som kanskje ikke bryr seg så mye, ikke gidder å bruke hverken tid eller en ekstra tanke på deg og gaven din flyr inn på nærmeste senter å kjøper et gavekort, eller noe annet som egentlig ikke passer til deg, noe som ikke betyr noe for deg osv.

Skrevet

Jeg kan ikke huske gaver som ment til å såre, men hvert år får vi gaver fra svigerinnen som er helt bak mål. Virker som om hun går på første butikk og kjøper hva som helst, eller at hun prøver å finne det som passer minst til våre behov/smak (og får det til med glans). Til og med mannen synes det er morsomt, og Fretex får jevnt tilskudd av helt nye ting og tang. ;-)

Vi har gjentatte ganger sagt at vi fortrekker at hun gir penger til gode formål i stede for Julegaver til oss (hint, hint), men den går ikke gjennom.

Skrevet

Jeg og min mann fikk et par vinglass i bryllupet vårt av en tidligere venninne av meg. Jeg drikker ikke vin, og hun verken kjente eller kjenner mannen min godt nok til å vite om han gjorde/gjør det. Helt ok at hun drikker vin selv, men det er kanskje en god ide´ å undersøke om begge mottagere liker vin hvis man skal gi et par vinglass? Jeg ble seriøst skuffa!

Skrevet

Har aldri mottatt gaver som er ment for å såre, selv om jeg har fått mye rart.

vinglass som bryllupsgave kunne jeg fint gitt til noen selv om de feks ikke drakk alkhohol - rett og slett fordi de er fine stettglass som er fin til å bruke i feks høytider osv når man skal pynte bordet litt og bruke fint servise.

Skrevet

er ikke det en "vanlig" bryllupsgave å gi da?

Kanskje det er meg du har fått vinglassene fra flåklypa? ;)

Skrevet

jo det har jeg opplevd mange ganger.

sånn av typen "her har du sminke så kan du også se litt ok ut" eller "her har du en bok, men den greier du sikkert ikke lese"- men så har jeg en mamma som gjør sånt.

Skrevet

Jeg vet at mange av mine tantunger setter veldig pris på penger til jul. De er stort sett tenåringer og glad i klær. Jeg velger ofte gavekort fordi jeg tenker økonomisk på det og en tenåring på shopping får langt mer for noen hundrelapper etter jul enn jeg får for de samme hundrelappene før. Syns den tranken er gjennomtenkt nok, jeg. Forøvrig. Den mest gjennomtenkte gaven jeg har fått var to kopper min noe over normalt distre far fant brukt engang. Hadde plutselig husket at jeg likte slike kopper og kom med dem sånn helt utenom jul og bursda. De var sikkert ikke verdt stort, men han husket....

Skrevet

Har en svigersøster som synes det er viktigere å få kjøpt gavene tidlig, så hun er ferdig med dem, enn å faktisk kjøpe noe som passer til mottakeren. Så derfra kan man få mye som overhode ikke passer oss.

Har bl.a en mann som HATER å få gavekort, som han da får hvert år hos sin søster...

Jeg bruker ikke noen typer kremer ol. men har fått mye av det opp gjennom årene. Greit nok fra de som ikke kjenner meg, men en venninne sa engang når jeg hadde fått gaven: jeg snek i skapet ditt å så at du hadde ikke noe slikt.... Kanskje en grunn til det??

Eller moren min som var ute på reise, to ganger på kort tid, å begge gangene fikk jeg en stor flaske dyr body lotion. Min søster hadde ønsket dette, så hun kjøpte likt til begge, snakk om å kjenne sin egen datter....

Skrevet

Forstår ikke hvorfor du skulle ha blitt skuffa av det? Det er da alltid godt å ha vinglass stående tilfelle dere får gjester som drikker vin selv om dere ikke drikker vin selv? VI samler på konjakkglasss selv om jeg ikke drikker konjakk, for det hender vi serverer det i godt lag!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...