Gå til innhold

Nekting på pass?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som VET?

Mor har barn, men de har delt foreldrerett.

Mor vil ha pass til barna, men far vil ikke skrive under/somler veldig med å få skrevet under (med vilje da),

Hva må da mor gjøre for å få pass til barna?

Kan hun få det uten fars samtykke?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Man trenger ikke underskrift fra begge foreldre lenger. Dersom den ene forledren nekter å få utstedt pass, kan politiet utsede pass, dersom det ikke er fare for forsvinning til utlandet

Skrevet

Men la oss si da at mor nekter far samvær med barna, eller lettere sagt truer og nekter barna samvær med far (hun sa blandt annet til dattra på 9 år, at om hun ville dra til far, trengte hun ikke vise seg innfor døra der flere ganger), kan det brukes som grunn til å ikke gi pass?

Alså, siden hun gjør SÅPASS hårreisende ting for å holde barna unna far, så er det jo svært sannsynlig at hun er truende til og kidnappe barna med seg til utlandet f.eks?

MEN dette kan jo ikke bevises, så hvordan tror dere politiet tar en slik begrunnelse? Tror dere at de velger og høre på en slik begrunnelse som ikke kan bevises, eller tror dere at de velger og overse det og likevel gi mor pass? For om di velger sistnevnte, hva skjer da OM mor kidnapper barna?

HI

Skrevet

Da burde far gjøre noe med saken og ikke bare sitte på ræva og nekte å signere på utstedelse av pass.

Om det virkelig er slik at mor hindrer fravær så skaffer han seg en advokat og kjører sak.

Skrevet

Ingen grunn til spydigheter her, far har faktisk gjort alt han kan, han har hatt kontakt med (ett udugelig) barnevern fra dag en, han har arrangert fem-seks meklinger, men ingenting kan gjøres da mor truer barna til å si at de ikke vil dra til far.

Men han får ingen hjelp hos noen. Nå er dattra 10 år, og prater med helsesøster på skolen om at hun ikke får lov å snakke med eller snakke om far til noen, far har selv snakket med helsesøster som er bekymret for jenta, men alt hun kom med var at hun syns at mor skal få vite hvordan jenta har det. Men både far og datter har sagt at hun ikke må finne på å fortelle mor at hun er hos helsesøster til samtale, for da kommer jenta til å bli låst inne til hun er 18år, og hun kommer aldri mer til å komme til helsesøster, for da blir det alvorlige konsekvenser fra mor.

Som eksempel ble hun fratatt datan sin i 2 mnd (!!) fordi hun skreiv med stemor (meg) på msn. Så sinnsyk er hun..

Det er liksom ingen som kan tro på at en mor kan være slik mot sine barn, så ingen tar dette alvorlig. Det er UBESKRIVELIG uheldig for de to barna han har med denne sosiopaten.

Når det kommer til rettsak, så har ikke far råd til det, og han har for høy bruttoinntekt for å få fri rettshjelp.

(å jeg mener seriøst at han ikke har litt råd engang, han har 23-24.000 i brutto i mnd, men denne mnd fikk han utbetalt litt over 1000kr pga bidragstrekk, bidragsgjeld, skattetrekk og restskatt... og det skal og sies at han er aleneforsørger for to barn under 2 år og meg.. Heia Norge)

HI

Skrevet

Jeg svarte kun på bakgrunn av det du skrev i åpningsinnlegget ditt ("Mor vil ha pass til barna, men far vil ikke skrive under/somler veldig med å få skrevet under (med vilje da)") og der fremstår det som at far bare er litt lat og vrien.

Må si at jeg synes synd på barna her. Mor som visstnok er galen og far som ikke betaler bidrag (regner med at det er derfor han har klart å opparbeide seg bidragsgjeld).

Vanskelig å komme med noen råd her. For meg virker det som om begge foreldrene er like steile og ikke klarer å gjøre det som er til det beste for barna.

Han kan innkalle til mekling på Familievernkontoret, men utover det så må han ta dette til retten. Og om mora virkelig er så galen så får han ta opp lån for å sikre sine barn en trygg og god oppvekst.

Skrevet

Nå vet jo ikke du halvparten av denne saken, men sånn som du tenker er det alle gjør, at de bare er to kranglende tilfeller som ikke blir enig, og må prate om det, men er det som er problemet, for når de er hos meklinger og har hatt advokatmøter, så er hun sååååå enig i at ting skal fungere, men med engang de er ute av døre så gjør hun det hun kan for at far ikke skal få se barna.

Ikke at det er så viktig, men far betaler bidrag, men det ble opparbeidet gjeld i søknadsperioden, siden de gikk tilbake i tid på det, og når han betaler 6000 i bidrag i mnd, så blir det litt gjeld på noen mnd, så nå får mor utbetalt 8000,- i mnd fra far alene, nok en faktor til å holde barna borte fra han.

Å det jeg mener med 'Heia Norge' er at med sin trygd, bidrag og div barnetrygder og kontantstøtte o.s.v så får mor utbetalt over 25.000 kr i mnd, mens far er alene forsørger for to barn under 2 år og samboer, og får utbetalt 9000,- i mnd, men nå fikk han bare 1350,- utbetalt....

Veldig kult når man har 18.000 kr i bare husleie og strøm som har hopet seg opp nå, og som er på tur inn til innkasso, bare fordi han ikke FÅR LOV å ha sine barn, som han så inderlig vil.

Og pga gjeld får ikke han en kr i lån noen plasser, så løpet er kjørt her.

Får bare håpe karma smikker dama over tryne en dag, for hun fortjener ikke mindre etter og lagd ett helvette for sin ex og ikke minst sine uskyldige barn som blir nektet og se pappan sin, som de er så inderlig glad i.

HI

Skrevet

Det koster å ha barn og det burde far tenkt på litt før.

Jeg synes ikke synd på fedre som må betale for sine barn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...