Anonym bruker Skrevet 28. februar 2010 #1 Skrevet 28. februar 2010 Vår datter går i første klasse, den siste tiden har hun ikke villet dradd tilbake på skolen. Vi har lebge prøvd å fått ut av henne hva det er som plager henne, men da har hun alltid sagt at hun liker seg best hjemme. Vi har observert at hun verger seg for å gå på skolen. I vinterferien har vi snakket mye om at hun kan komme til oss hvis det er noe. Og at vi skal gjøre alt for at det skal bli bedre for henne. Fortsatt har hun ikke villet si noe. Men i dag kom gjennombruddet. Jeg spurte om hun gledet seg til skolen i morgen, hun ble da helt uten mimikk i ansiket og var lenge stille. Jeg spurte en gang til da sa hun nei. Vi satte oss ned med henne jeg og faren og til slutt åpnet hun seg for oss. Det er en gutt i klassen som har blitt plassert atme henne, han er en villbass, noe jeg selv har sett når jeg har hentet vår datter. Han snakker dårlig norsk og virker ikke som om han er helt med på en måte, vanskelig å forklare. Er vanskelig å få kontakt med gutten. Uansett, denne gutten forstyrrer henne veldig og slår henne., Har sett hun har kommet hjem med blåmerke på blåmerke. Men hun har selv sagt hun detter eller ikke vet hvorfor hun har fått disse merkene. Men nå har det seg slik at det kan være mulig at det er denne gutten som forårsaker disse blåmerkene. Da han slår henne hardt (ifølge henne). Hun sier han ofte slår med knyttneven i magen hennes. Dette er jo helt fryktelig for oss å høre. Vi har jo gradvis sett at vår datter er blitt mer og mer redd for skolen. Vi har vært i kontakt tidligere også med lærerne. De har prøvd å snakke med henne, men hun sier alltid at alt er bra. Kan vi nå forlange at denne gutten blir flyttet fra der hun sitter? De sitter fire sammen på hver gruppe. Han ble flyttet til hennes gruppe etter jul. Håper noen kan komme med råd om hvordan vi skal gå fram med dette.
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2010 #2 Skrevet 28. februar 2010 Dere må ta dette opp med skolen. Å fjerne ham fra gruppen vil løse situasjonen for deres datter, men å sette ham i en annen gruppe vil kanskje gjøre ting verre for et annet barn. Men dette er noe skolen må løse. Ta kontakt med skolen i morgen og be om et møte med kontaktlærer. Og si at det haster!
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2010 #3 Skrevet 28. februar 2010 Jeg tror det er veldig bra at dere tar opp det med skolen og ber de om å flytte gutten. Mulig skolen til og med prater med foreldrene til denne gutten, siden denne gutten da slår og ikke er snill med medelever. For alt vi vet kan det jo være noe med denne gutten, og at kanskje skolen må ta bedre tak i han, kanskje han trenger tilrettelagt opplegg eller noe? Vet ikke. Men han skal flyttes i morgen, for alle barn skal kunne glede seg til å gå på skolen. Spesielt skal de ikke vegre for skolen når de er 6 år gamle. Håper det endrer seg, at gutten får en annen plass og at datteren deres igjen kan glede seg til å gå på skolen. Skjønner godt at hun ikke vil på skolen når denne gutten er slik mot medelever.
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2010 #4 Skrevet 1. mars 2010 Min datter sier at denne gutten allerede er blitt flyttet på flere ganger, han satt ikke med henne fra skolestart. Grunnen til at jeg ikke tror han er flyttet på igjen er fordi min datter er den som tier, hun sier ikke i fra med en gang om slike alvorlige ting. Men det er jo feil ovenfor henne også at han skal fortsette å sitte der når det går såpass utover vår datter. Jeg skjønner at det er feil ovenfor denne gutten også, men føler det er viktigere å verne over den som får fysiske skader pga dette. HI Ja vi skal be om møte fortest mulig.
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2010 #6 Skrevet 1. mars 2010 Selvfølgelig skal ikke jenta deres ha en skolehverdag som er preget av vold og redsel. Det er helt uakseptabelt, og det er det første dere må bestemme dere for. Dere er de sterkeste advokatene for deres barn, så snakk først med læreren og fortell akkurat hvor mye hun har kvidd seg for å gå på skolen. Hvis ikke dette hjelper, så går dere til inspektøren på skolen. En elev som slår, trenger tiltak for forbedring. Han skal ikke forsure læringsmiljøet for andre!
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2010 #7 Skrevet 1. mars 2010 Takk for svar. Hun fikk være hjemme i dag siden hun er litt forkjølet. Ser hun spiller ekstra syk i håp om å slippe skolen, så hun ble glad da jeg sa hun kunne få være hjemme. Har ringt skolen og ordnet med møte. Så nå håper jeg vi kan komme fram til en løsning. HI Er det noen her inne som har opplevd lignene med sitt barn, hva gjorde skolen for å løse problemet?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå