Anonym bruker Skrevet 28. februar 2010 #2 Skrevet 28. februar 2010 Så hissig da lille venn Jeg hadde ikke vondt når jeg trykte ut ungen , men likevel både revnet jeg og ble klippet )
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2010 #3 Skrevet 28. februar 2010 Jeg sydde åtte sting (det er vel lite har jeg hørt), men har aldri i mitt lille liv opplevd noe så satans vondt som å trykke ut den ungen!!.. Herrejesus, jeg har mareritt fremdeles! Det var så hinsides vondt at jeg bare ropte rett ut.. "NEI, NEI, NEI, NEI" osv... Jeg ville ikke være med på det, så vondt var det! Og, sånn er det vel for de fleste vel? Særlig med tanke på at jeg ikke revnet så mye... Hvordan kan man da si at man ikke merker det? Jeg forstår det bare ikke HI
Småsporvinj gjeng på tryne Skrevet 28. februar 2010 #4 Skrevet 28. februar 2010 Jeg syns det bare kentes ut som om jeg skulle bæsje. Det var slitsomt (første gangen, andre gangen var det ikke slitsomt engang) Men ikke vondt. Kanskje fordi jeg nettop hadde hatt så vondt av riene, pressinga var liksom noen hakk ned på smertestigen, sånn at det kjentes smertefritt ut? Jeg revnet første gangen, men ikke andre gangen. Ante ikke noen av gangene om jeg hadde revnet eller ikke. Måtte spørre JM.
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2010 #5 Skrevet 28. februar 2010 Jeg er ikke ekspert på fødsler, selv om jeg har vært gjennom det 2 ganger Men ved første fødsel, så synes jeg helt ærlig at det IKKE var vondt å trykke ut ungen .. (det var jeg som skrev det første innlegget også). Men somsagt, jeg både revnet og ble klippet. Under andre fødselen så var det vondere når ungen skulle trykkes ut, men den gangen revnet jeg ikke! så det er nok mer som gjør vondt under en fødsel, enn bare det å revne
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2010 #6 Skrevet 28. februar 2010 Man får lokalbedøvelse, derfor kjenner man ikke at man blir klippet/regner. Man kjenner likevel En utrolig smerte pga ungen faktisk skal ut, men det er pga muskelen som strekkes, ikke kjøttet.
Gjest eelis+kian Skrevet 28. februar 2010 #7 Skrevet 28. februar 2010 Jeg hadde jævlig vondt akkurat når hodet stod i åpningen, og akkurat når han kom ut (jeg hylte som en stukket gris), men jeg revnet ikke et gram...
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2010 #8 Skrevet 28. februar 2010 Jeg fikk ikke noe lokalbedøvelse.. den gale dama bare klippet i vei!
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2010 #9 Skrevet 28. februar 2010 Jeg ble både klippet og revnet hele veien( ingen lokabedøvelse, nei!) men kjente det ikke. Vevet er så strukket fra før at det er het numment. Jeg ante ikke at jeg måtte lappes sammen før legen sa at jeg måtte det. Så joda, det går helt fint. Fikk bedøvelse før de sydde da...for stinga kjente jeg ;-) Og like lite om jeg tror at jeg har fasiten på hvordan det oppleves, tror jeg at du , HI, må forstå at det har ikke du heller...
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2010 #10 Skrevet 28. februar 2010 Jeg har født uten bedøvelse, for jeg har sprøyteskrekk. Men riene før pressriene er det verste synes jeg, og uvissheten. Man vet liksom ikke om riene fra helvete varer i en time til eller ti timer til.. Når pressriene kommer så er det en stor lettelse å kunne få ta i alt man har, og få ungen ut Første fødsel var det vondt ja, regnet med at jeg revnet hele veien rundt. Revnet litt, men var en stor rift og en liten rift. Andre fødsel var pressriene ikke vonde, men gode. Det beste øyeblikket ved hele fødselen.
Underveis --> Skrevet 1. mars 2010 #11 Skrevet 1. mars 2010 Jeg revnet en god del, og kjente ikke noe til det. Grunnen er nok at jeg 1: Lystgassen var nok fremdeles i store mengder i systemet, selv om jeg sluttet da pressriene startet, 2: Åpningsriene var så grusomt smertefulle at da hodet ble stående i åpningen så kjentes det bare ut som om det sved og trykket litt. Han ble tatt med vakuum, og legen sa "nå kan det gjøre litt vondt" da vi måtte vente på en pressrie, men herregud... En dans på roser i forhold. Kroppen min var vel så full av endorfiner at det tok det verste. Kjente overhode ikke at jeg revnet (grad 2, som betyr at analsphinxter akkurat ikke er involvert). Håper for guds skyld at jeg synes det presser og gjør vondt når hodet står i åpningen neste gang, og at jeg kjenner at jeg revner (om jeg revner igjen), for det må bare bety at åpningsriene ikke har vært så ille :-P
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2010 #12 Skrevet 1. mars 2010 Det er så mye smerter der nede med å trykke babyen gjennom bekkenet at revnesmerter er barnemat i forhold... Derofr merka ikke jeg det! Jeg trodde ikke jeg hadde revna, men det hadde jeg, og mista altfor mye blod. Det spruta ut blod og jordmor fikk litt småpanikk tror jeg. Sambo fikk litt mer panikk...
LillaGorilla♥♥ Skrevet 1. mars 2010 #13 Skrevet 1. mars 2010 Jeg fødte uten epidural og ble klippet før ungen kom ut, men jeg kjente ingenting til det. JEg synes riene rett før pressriene var det som var vondest, når jeg kom så langt til å presse var det bare en lettelse. Vondt var det når ungen kom ut ja, men det var i bekkenet og ryggen, ikke i selve 'kjøttet'. Fikk selvsagt lokalbedøvende krem på før jm klippet og sydde da.
LillaGorilla♥♥ Skrevet 1. mars 2010 #14 Skrevet 1. mars 2010 Forøvrig fikk jeg satt kateter uten bedøvelse halvveis i fødselen- gjorde ikke noe vondt det heller.
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2010 #15 Skrevet 1. mars 2010 Alt er så inn i granskauen vondt i hele området at hvem vet akkurat hvor det gjør MEST vondt? Det er vel spørsmålet her. Jeg kjente godt at jeg ble klippet (på skrå), blodet sprutet og jeg hylte, deretter ble barnet rykket ut med vakuum, og da revnet jeg så det sang, kan love at jeg merket at "noe" der nede gav etter og revnet..... Men som sagt, det er jo vondt fra panna til hælene når man føder....
Trollemor75 Skrevet 1. mars 2010 #16 Skrevet 1. mars 2010 Jeg kjente at det revnet. Grad 2-3, men mest i dybden. Jeg holdte på å trykke, og plutselig kjente jeg at huden ga etter. Hadde epidural, men virkningen var i ferd med å opphøre, så ja, godt var det ikke i det hele tatt.
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2010 #17 Skrevet 1. mars 2010 Jeg revnet ikke, allikevel gjorde det vondt å trykke ut ungen
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2010 #18 Skrevet 1. mars 2010 Hehe, jeg er enig med deg HI. Hadde samme opplevelsen. Det verste med hele fødselen var når hodet sto i åpringen å jeg kjente at jeg bare .....SPRAKK! Fyyyyyy f.............en! Rier var vondt og grusomt og alt det der, men det øyblikket der er det som står for meg som det absolutt verste med fødselen.
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2010 #19 Skrevet 1. mars 2010 Nei, det er ikke derfor. Har født flere ganger, både opplevd å revne og å ikke revne og den vondeste gangen var faktisk den gangen jeg ikke revnet. Den gangen jeg fikk rift av grad 3 var den minst vonde gangen.
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2010 #20 Skrevet 1. mars 2010 Kjente ikke at æ revna, sjøl om æ gjore det til det grader. Det e jo ikke derfor det e så ondt å presse ut ungen, men fordi hodet å hele kroppen ska igjennom livmorhalsen. Du merka kanskje at rian blei vondere når du fikk pressrier?? Nettopp fordi hodet da stange ned mot livmorhalsen og ska ned gjennom skjeden........
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2010 #21 Skrevet 1. mars 2010 Ja, det gjorde jævlig vondt å få ut ungen, og jeg revnet ikke..
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2010 #22 Skrevet 1. mars 2010 Jeg synes det som var aller verst var de timene før pressriene kom. Da ropte jeg på døden. Da pressriene kom, revnet jeg helt innvendig, men det kjente jeg ikke.
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2010 #23 Skrevet 1. mars 2010 syntes åpningsriene var værre en selve pressriene;) var ikke så vondt da, men sydde noen sting. så det behøver ikke å gjøre vondt fori om du revner:-) min mamma kjente at hun revnet når hun fødte meg, for hun synes det lettet på en måte, å ikke på en vond måte.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå