Anonym bruker Skrevet 28. februar 2010 #1 Skrevet 28. februar 2010 Skal prøve å forklare kort... Skal overta et hus av foreldrene mine. De har hele tiden sagt at vi faktisk skal få huset gratis, fordi de er glad for at noen vil bo der. De får ikke solgt det, og har heller ikke lyst til å selge det. De har og sagt at det ikke er så mye som må gjøres i huset. Mye er ordet i løpet av de siste årene. Og så fikk vi en dato vi kunne flytte inn. Da skulle de være ute, alle tingene ute, og vasket ut. Så nå har jeg ordnet med skole, bhg, sagt opp gamle bhg plasser, og søkt ny jobb til meg der (sambo skal pendle) og sagt opp leiligheten vi bor i nå. alt er klart til å flytte her fra. Men så... 2 uker før innflyttingsdatoen vi fikk, har de plutselig funne ut at vi må betale for huset. Det er noen hundretusen det er snakk om. Veldig mye mer enn hva vi trodde må pusses opp, fks bad, diverse soverom, falleferdige uthus osv, alt dette kommer på rundt en halv mill Og så rekker de liksom ikke å få seg ut innen den datoen. De har hatt et halvt år på seg!!!!! Så nå har vi sannsynligvis ikke råd til å bo der, vi må bo oppå de til de har somla seg ut, og alt er bare kaos!! Vet ikke hva jeg skal gjøre nå! Samboeren min har mest lyst til å bare drite i hele huset, jeg også egentlig, mem da står vi her uten skoleplass, bhgplass og leilighet!!! Virker som om de har lurt oss til å flytte!!! Åååååååå måtte bare få det ut!! Rett før jeg ringer å skjeller de ut!! Veldig snilt å gi oss det huset, men syns liksom det er for sent å komme med nå at de skal ha betalt!!! Pluss all oppussingen!!!
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2010 #2 Skrevet 28. februar 2010 Synes du skal be om en redgjørelse hvorfor de plutselig har endret mening. Fortell dem at de setter dere i en kinkig situasjon. Det fortjener de faktisk å høre!
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2010 #3 Skrevet 28. februar 2010 De sa at det ikke var rett at vi skulle få huset gratis når de tross alt har betalt ned på det i årevis... Er greitt det, men det kunne de ha sagt før! Ikke ombestemt seg 2 uker før. Skal spørre hvorfor de har ombestemt seg. Risikerer å ikke få sambo med på å flytte likevel nå. Han var med fordi vi da endelig hadde råd til et stort hus med stor uteplass, og at vi kunne gjøre som vi vil med det... Men har ikke råd nå lenger sannsynligvis... HI
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2010 #4 Skrevet 1. mars 2010 Dytter litt... Hva hadde dere gjort her? Hadde dere bare gitt opp hele huset og blitt boende? Evt flyttet til en annen plass (sambo har fått jobbtilbud der, han har jobb, men har egentlig mest lyst til å jobbe der). Og der er det lett for meg å få jobb også. Men da må vi begynne å ordne med skole, bhg og diverse andre ting. Og bhg fristen er gått ut, vet ikke hvordan det er å få plass der.. Vet virkelig ikke hva vi skal gjøre nå! Er så forvirra!!! HI
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2010 #5 Skrevet 1. mars 2010 Hva jeg hadde gjort? Jeg hadde blitt mektig forbannet! Dette var svært umodent av foreldrene dine. Kan hende de har godt av å få så ørene flagrer. Jeg har en følelse av at de ikke skjønner subtiliteter, kanskje på tide med en utblåsning? Hvis dette hadde jeg vært meg ville jeg eksplodert. Hvis kaken ikke fikk en annen smak skulle de fått lov til å seile sin egen sjø. Du er kanskje ikke typen til dette? Kan ikke forestille meg annet enn at foreldrene dine er vant med å styre som dem vil uten å ta hensyn. Mangen vil gjerne fremstå som gavmilde, rike osv, men når alt kommer til alt, så gjelder det å sitte igjen med noen ekstra gullhår...
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2010 #6 Skrevet 1. mars 2010 Sjekk ut litt på den andre plassen da. Eller prøv å hør om dere kan betale de litt om gangen ellers er dere ikke intrs....
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2010 #7 Skrevet 1. mars 2010 Jeg lurer på hvorfor dere ikke har fått de til å skrive en avtale før de sa opp jobben, skoleplassen og bhg. plassen? Ellers ville jeg blitt veldig sint og sagt de ett sannhetens ord om alt. Tror jeg heller ville trukket meg og latt de sitte med huset. Kan de kan dere. Flytt heller til ett annet sted. Får dere ikke bhg.plass med en gang kan du kanskje ta noen dagbarn frem til dere får plass. Eller finne en dagmamma.
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2010 #8 Skrevet 1. mars 2010 Er absolutt ikke typen til å ekslodere foran forledrene mine nei.. Eksloderte foran samboeren min når jeg kom hjem. Og han gjorde det samme. Ble litt komisk når vi til slutt, etter å ha stått å kjefta på hverandre at vi var enige... Vil bare vite hvor vi kommer til å bo om et halvt år, så jeg kan søke bhg plass, og få eldstemann inn på skolen. HI
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2010 #9 Skrevet 1. mars 2010 Det falt meg ikke inn en gang at det kom til å bli sånn. De har mast på meg i alle år om nåt jeg skal overta huset. Og en muntlig avtale er vel like bindende som skriftlig. Bhg plass er ikke krise med i det hele tatt. Skal være hjemme med babyen. Ville bare at han skulle gå noen dager, for den plassen vi skulle flytte til er det ingen unger som bor så han kunne ha lekt med. Er samboeren min som har mest lyst til å flytte til den andre plassen, men idag har jeg tenkt mye på det og for å være helt ærlig har jeg nesten mest lyst til å flytte der til. Eneste problemet er at det ikke er hus til oss der... Kan få en billig tomt, men da må vi bygge, og vi har som sagt ikke så god råd. Men vil heller bygge enn å pusse opp! HI
Sunshine med småtroll:) Skrevet 1. mars 2010 #10 Skrevet 1. mars 2010 Du må betale arveavgift og derfor må dere betale regner jeg med. Så lenge det er over 470 000 så må man betale arveavgift tror jeg summen var.
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2010 #11 Skrevet 1. mars 2010 Det skulle de ta seg av, sa de i fjor! For de var så glad for at noen kom til å bo i huset. Men nå må vi betale den, pluss noe av huset hvis jeg forsto rett. Det kom på noen hundretusen, akkurat hvor mye vet de ikke enda. HI
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå