Gå til innhold

Noen som vet hva "hvet" betyr??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Orker ikke lese flere innlegg av folk som ikke vet hvordan "vet" skrives.

Vet

Vet

Vet

Sånn, da har jeg prøvd å få en slutt på det.

Skrevet

men hvet du hva ;-)

neida.. hehe.. synes det bare er moro at du reagerer sånn.. er som om jeg skulle skrive det selv ;-P

"neimen, hjelpes!" er ofte en tanke her :-D hehe

Skrevet

hjelpes???

Er det "hjelpe meg" du mener?

Skrevet

ummm.. mer som herre gud tror jeg :-) hehe, tenker ikke akuratt over det :-) "hjelpes" er en del av dialekta der jeg bor...

jeg vet; helt på tryne å blande dialekt inn i bokmålet.. men gammel vane vond å vende :-P

Skrevet

Det uttrykket du mener er "hjelpe meg" på bokmål.

Skrevet

enda vi sier hjelpes, så mener vi ikke "hjelpe meg" nei...

Skrevet

Og det brukes av mange fler enn du tror.

Jeg er oppvokst på Oslos østkant, der blir uttrykket brukt stadig vekk.

Skrevet

Er akuratt et dialekt ord der du bor også?

Skrevet

ja, men det utrykket betyr ikke "hjelpe meg" der jeg bor.. har nok alltid vært en del av dialekta her..

Skrevet

Jeg skjønner godt hva man mener når man skriver "hvet", selv om jeg vet at det skrives "vet". Måtte du tenke for å forstå det?

Skrevet

Hun skriver jo at "neimen, hjelpes" faktisk er en tanke her. Jeg tenker nå hvertfall på min egen dialekt. Er det uvanlig? Er det sånn at vi snakker dialekt også tenker vi bokmål evt nynorsk?

Skrevet

Før dere begynner å hetse andre bør dere ha riktig stavemåter selv da.

Hi skriver Vet Vet Vet, skal ikke ha stor bokstav når du ikke har punktum.

Og 08.44, akuratt skrives akkurat.

Dumme kjerringer, dere tror dere er egentlig??

Skrevet

Stor bokstav etter linjeskift (altså bruk av enter-tasten)

Herre gud skrives herregud..

Skrevet

nei, men det er dyseleksi..

Skrevet

umm.. skrives ikke det dysleksi? ;-P

neida, mener ikke å være slem, har selv dysleksi, så vet hvordan du har det der..

men hvorfor må du da løpe rundt og irritere deg over andres skrivefeil?? bare fordi det er ord du vet er skrevet feil???

blir for dumt vel!?

Skrevet

"hjelpe meg" betyr omtrent det samme som "herre gud" eller "himmel og hav" osv og det var jo det du sa at du mente?

Skrevet

Det å lese et innlegg, som kritiserer andres stavemåter er jo rett og slett fornøyelig når det er så fullt av feil.

"Før dere begynner å hetse andre, (komma) bør dere ha riktige stavemåter (stavemåter er flertall og derfor skal riktige ha flertallsendelse) selv, (komma) da.

HI skriver :(kolon) " Vet Vet Vet" ( anførselstegn siden det er et sitat, alternativt må du ha komma siden det er oppramsing), skal ikke ha stor bokstav når du ikke har punktum.(Forøvrig, så er det en dårlig oppbygd setning.)

Dumme kjerringer, dere tror dere er egentlig?" ( Et spørsmålstegn er nok, og det burde ha vært et hvem inni der et sted)

Ha en fortreffelig dag!

Skrevet

Noen som hvet hva hvar betyr? hehe

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...