Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Det er min 1. pp med bruk av bidronning gele. Jeg lurer på kan man få utsatt eggløsning ved bruk av denne.

Jeg har testet fra dag 8 i syklus med CB digitale el.tester, kun hatt negative. Er i dag på dag 20 uten en eneste positiv el-test. Normalt har jeg en syklus på 28 dager.

Kan virkelig bidronning gele klusse syklusen? Jeg har alltid testet på samme tid på kvelden slik det står i brukssanvisningen. Kanskje burde jeg begynne å teste på morningen også?

Bør jeg fortsette å teste med el-tester? Skal jo etter syklusen ha mensen igjen om 8 dager.

Vi ha nå hatt sex hverdag fra dag 8, kan si vi er lei nå med pliktsex:)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141516780-bidronning-gele-og-eggl%C3%B8sning/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er i min første pp med bid.gele, og for min del ser det faktisk ut som de utsetter el. Jeg har normalt syklus på 26 dager, og syklusen er ALLTID stabil! Nå er jeg på dag 16 i syklusen, og hadde positiv el test på lørdag, altså på dag 14. Pleier å ha el på dag 12... Og i dag på dag 16 indikerte tempmåling at el ikke har vært enda:-( Merkelig altså! Håper ikke det har klusset det helt til nå altså. Kanskje lurt å slutte en stund før ventet el? Noen som vet?

Håper ihvertfall det hjelper på å gjøre eggene gode;-)

Takk for svar jenter. Som sagt så har jeg ikke funnet EL denne pp ved bruk av bidronning gele. Tidligere har jeg alltid hatt eggløsning hver mnd.

Håper bare ikke den bidronninga ha tullet helt med syklusen min som er på 28 dager.

Masse lykke til oss alle som bruker bidronninga, håper den gjør susen.

Annonse

Hm, nei er ikke helt enig med deg der assa, total forvirring hos meg nå..! Fikk pos el test søn og mandag sist uke, så da sjekket jeg ikke mer (Første gang jeg har fått pos el.test noensinne WOW) og sjekket for "moro skyld" idag igjen, og da var den også positiv.. Ikke like sterk som søndag, for da var den tydelig sterkere enn kontrollstreken, men idag var de ca like sterke. Kanskje hakket sterkere enn kontrollstrek? Lurer på om det er testene det er noe feil med jeg assa, kan jo være det? Skal jo ha mensen om 6-7 dager... Hm. Vet ikke jeg assa, men blir jo usikker.

Jeg er helt fortvilt selv, er på dag 21 og fortsatt negativ eggløsning. Kanksje den bedronning gele rett og slett ikke er egnet for alle. Jeg har iallfall sluttet med den fra i går. Håper bare ikke den klusser helt med syklusen nå. Jeg har akkurat 28 dagers syklus.

Spennende å se om TR dukker opp den 8. mars evnt.

Kan jo være det er derfor så mange her inne stadig går langt over ikm? Hmmm. Ikke bra dette syns jeg.. Tempen min har ikke steget enda, selv om positiv el test lørdag... El-slimet er tørket inn også, så sånn sett virker det som el er over, men tempen min pleier fyke rett i været dagen etter el..... ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ fy hvis de skal ødelegge denne pp. Tok jo dem liksom for at de skulle hjelpe da... Jeg er nå på syklusdag 18, og vet ikke om el er over. Vanligvis er el over, og det er noe jeg ALLTID vet, etter 13 dager...

Ja ja vi får se når det nærmer deg ikm...

Håper ikke dette har ødelagt for oss jenter. Har jo hørt mange si de ble gravid av dem....

Kanskje de hjelper eggene våre til å modnes i flere dager, og dermed blir bedre/sterkere? Håper det;-) Lov å håpe sier de;-)

Ja sant det, lov å håpe. Har mista helt trua nå jeg. Jeg er så i tvil om jeg skal fortsette å gidde å teste med el-tester for å se om de slår ut. Jeg er i dag på dag 22. Bruker jo de digitale, billig er det heller ikke. Jeg selv har ikke trua på at jeg er gravid denne pp. Kjenner absolutt ingenting skje der nede.

Vil bare følge opp dette spørsmålet.

Jeg har startet med bidronniga denne måneden og EL kommer som en klokke den. Har EL i dag og hopper til køys med mannen i kveld og fortsetter med wild yam i morgen.

Så er det bare å tenke på noe godt å vente på IKM.

Herlig.

Annonse

Jeg har brukt bidrogel i 2 pp'er nå og har fått EL et par dager senere enn normalt. Slik ser det ut hos meg:

Første pp: Dag 14 - som normalt

Andre pp: Dag 16

Tredje pp: Dag 17

Hvis det blir en neste pp så kommer jeg ikke til å bruke bidrogel.. Litt usikker på om jeg skal begynne på wild yam om noen dager også, men kanskje det er lurt siden lutealfasen blir noe kortere enn vanlig nå.

• 6 måneder senere...

Vil gjerne dele min erfaring jeg også :)

Jeg har brukt bidronninggele for første gang denne syklusen og er nå minst 1 dag over IKM med negative tester. Har hatt sykluser på 29-31 dager, men nå er jeg på CD 32 og negative graviditetstester.

Har også begynt å bruke CB fertilitetsmonitor denne måneden da jeg har hatt litt problemer med å tyde billigstripsene rundt EL. Trodde jeg ikke hadde EL da den viste sent utslag i syklusen. Den viste at jeg hadde EL 8/9, flere dager etter da jeg vanligvis har trodd jeg har EL. Nå har jeg fått mistanker om at Bidronninggeleen har utsatt EL! Hadde EL kommet slik som den pleier så hadde ikke samboeren min vært bortreist den uken EL var og da hadde vi ihvertfall truffet på eggløsningen, så denne måneden blir det nok ingen spire, uflaks! Det er jo en liten sjanse der da siden vi hadde sex 3-4 dager før EL, men ikke etter dette. Så i dag er jeg bare 11 DPO i følge fertilitetsmonitoren og da er det nok ennå noen dager til TR kommer.

Tror det er større sannsynlighet for at årsaken til at TR er forsinket er fordi EL har blitt forskjøvet av Bidronninggeleen enn at jeg er gravid. Tror ikke jeg kommer til å bruke bidronninggele igjen da jeg er redd den klusser til syklusen min enda mere.

Har også startet på bidronninggele denne pp og har fått positive eggløsningtester 2 dager på rad. Håper egget slipper snart og at tempen stiger i morgen. Har skikelige eggløsningsmerter også, noe jeg ikke har kjent de siste 2 pp. Spennende! Hvis jeg har eggløsning i morgen er el 2 dager forsinket for min del.

Brukte forresten bidronninggele forrige gang jeg ble gravid, og det rare er at jeg den pp virkelig hadde en LANG syklus. Merkelig! Men at den forårsaker manglende eggløsning tror jeg ikke.

Har også hatt pliktsex de siste to dagene og er ganske lei...hehe.

• 2 år senere...

jeg begynte på bidronning gele i dag. men om det er den som event forskyver el eller om det er stresset med å bli gravid er jo også et spørsmål man kan spørre seg. for stresser man for mye med det så kan man jo forskjyve det selv.. Jeg for min del tar den i håp om at det blir el og kanskje at spiren fester seg, men tester ikke for el og tar det som det kommer. har bestemt oss for å gå til gyn på ny året for å få medisinsk hjelp, men kan jo være værdt et forsøk i hvertfall frem til det. mangen virker det for andre ikke og slik er det jo med alt. pergo kan virke for noen men ikke alle.alles kropper er forskjellig og det må man huske på .

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...