Gå til innhold

Hehe en litt søt historie om min fargeblinde kamerat:)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Snakket med en kamerat i London på telefonen i kveld. Han jobber vanligvis i et land i Afrika, så han er ikke ofte hjemme i London, og når han er det, må han gjøre unna en del shopping osv.(ikke noe å handle der han bor).

Så i går hadde han vært ute og kjøpt noen skjorter. Det skal sies at han er erkekonservativ og britisk, og det gjenspeiler seg også i klærne. Siden han er fargeblind, så må han faktisk lese på lappene (!) hvilken farge skjortene har..

Okay so far so good. Han hadde kjøpt en som var "light blue", to som var "white" og en som var "blue striped" og til slutt en som så ut som den var lyseblå og det sto "lilac" på lappen (en farge han ikke hadde hørt om).

Så hadde han blitt litt usikker og begynt å lure på om den virkelig var lyseblå, så han spurte meg om jeg visste hvilken farge "lilac" var. Så sa jeg at jeg kunne jo tenke meg at det var lilla, men visste ikke. Men det trodde han ikke på da. Så viste han den frem på web cam, og der satt han med den mest lilla skjorten jeg har sett noensinne.. hoho... Holdt på å le meg ihjel!!!

Og han er ikke typen til å gå i lilla skjorte for å si det sånn;-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hehehe så herlig:-D Han hadde sikkert kledd den:-)

Skrevet

Ja, han var fin i den, men det visst ikke så aktuelt å gå med den, nei. Mobben han for den resten av samtalen da;o) Greide ikke la være å være litt slem:-p

Var så komisk, for jeg fortalte han at jeg skulle ha på skismurning på skia til minsta i dag, så jeg brukte blå swix, men da ble det rama for hun ville jo ha lilla swix (lilla er den nye rosa lissom;o)... For meg var det en historie om en trassen og bestemt jente, mens han var så oppriktig imponert over at hun visste forskjellen på blå og lilla, var det virkelig vanlig for unger på hennes alder osv... Hun er 4.5 år.... Lol..

Skrevet

Hehehe.....har en fargeblind mann her hjemme, så jeg kjenner igjen det der. Husker en gang han skulle ut å kjøpe skjorte til et julebord, jeg hadde ikke tid til å hjelpe han (sånn som jeg pleier), så han måtte bare klare seg selv. Kom hjem med en skjorte i fargen kobber, NYPPUSSET, blankpolert kobber t.o.m. Holdt på å le meg ihjel når jeg så den. Dette var et julebord hvor jeg ikke var invitert, så for min del kunne han bare gå sånn, hehe....Men han dro å byttet da. ;o)

Skrevet

Haha, ler meg ihjel, Sina!!! Blankpolert kobberfarget skjorte er faktisk VERRE enn lilla!!!! Hoho... Hadde vært temmelig slemt å sende ham i den;o)

Skrevet

Haha....hadde vært trygg for andre damer ihvertfall i den skjorta. ;o) Flaks for han at jeg ikke hadde skikkelig PMS og bare lot han gå som en 90-talls kjøkkendekorasjon. *grøss*

Skrevet

Jeg ler så jeg griner her jeg sitter :-D Det hadde bare vært så utrolig slemt:-p

Skrevet

Hehe... har en kompis som gikk i mange år med en olajakke som han trodde var blå som alle andres... Utrolig at det tok såå lang tid før noen faktisk påpeker at det er en jæ.... grønnfarge på den - ikke blå nei...

Skrevet

Temmelig slemt ikke å si fra da, Dane;o) Hehe..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...