Gå til innhold

Redd for MA... Erfaringer og råd?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har vært ei tung tid, med dødsfall i familien og nylig funnet ut at jeg er gravid. Har vært kjempekvalm fra dag1. Nå plutselig, 6+2 er alle symptomer forsvunnet. Kjenner jeg er bekymret da jeg ikke akkurat tok godt vare på meg selv de første ukene..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

huffda, ikke greit, jeg kondolerer så mye:(

Hvis det er noe trøst, så har også jeg mistet alle mine symptomer flere ganger hittil i svangerskapet, er nå snart 11 uker på vei og UL i uke 9 viste en sprell levende liten bebis der inne, så jeg tror at slike ting er helt normalt og ikke nødvendigvis et tegn på at noe er galt=)

Skrevet

Det er vanlig at symptomene kan forsvinne uten at noe er galt. Hvis du ikke får tilbake noen symptomer og er bekymret for at det ikke er som det skal, kan du jo snakke med legen din om å få en ultralyd. Ved min MA så blødde jeg litt et par dager en uke i forkant, men det er veldig individuelt. Lykke til! :)

Skrevet

til sammenlikning vil jeg nevne at jeg hadde en ma i oktober.. oppdaget i uke 10. jeg hadde alt av symtomer..og hadde aldri oppdaget det før ul hvis det ikke var for en blødning.. jeg var kvalm til og med dagen etter jeg var på sykehuset for utskrapning..

Det er visstnok vanlig at symptomer kommer og går litt.. jeg er veldig kvalm om dagen, men i helgen har jeg vært i kjempefin form. I dag derimot er jeg sengeliggende, og klarer ikke for alt i verden å få i meg mat..

Jeg synes du skal ta det med ro fremover og ta vare på deg selv. Kanskje ta en ul om et par uker eller noe hvis du føler det vil hjelpe deg å roe litt ned og ikke stresse så veldig :)

Masse lykke til vipz82 - dette går nok bra skal du se :)

Skrevet

Hei! Hvis det er noen trøst, så har mine symptomer kommet og gått flere ganger i løpet av de siste ukene. I dag er jeg 10 fullgåtte uker. Om en uke skal jeg på tidlig UL, så da får jeg en bekreftelse på at alt er i orden.

Tror det er vanlig at ting svinger litt. Heldigvis går det bra i de fleste tilfeller.

En UL nå vil kunne vise et embryo med hjerteslag. Du kan jo vurdere å bestille deg en slik, hvis du fortsetter å bekymre deg. Jeg var på UL 6+2 og så at alt var bra. Har vært litt roligere etter det.

Så lenge man ikke blør og har vondt, tror jeg vi kan gå ut ifra at alt er iorden!

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...