Kortslutning Skrevet 28. februar 2010 #1 Skrevet 28. februar 2010 Jeg har så lyst til å høre hva andre babyer på 7mnd "kan". Jenta her er nok helt normal vil jeg tro, men er nysgjerrig likevel:)
MღM Skrevet 28. februar 2010 #2 Skrevet 28. februar 2010 Vår gutt ruller, sitter, krabber og står. Hva kan jenta di da?
Kortslutning Skrevet 28. februar 2010 Forfatter #3 Skrevet 28. februar 2010 Flink gutten din var da:) Jenta her ruller, rygger, kan vri seg rundt seg selv når hun ligger på magen. Hun kan sitte litt nå, men det er ikke så mye som skal til før hun velter. Kan står, men med støtte. Ser hun prøver å løfte rumpa fra gulvet, men får det ikke til enda:)
Gjest Skrevet 28. februar 2010 #4 Skrevet 28. februar 2010 Min er 6,5 og gjør svært lite hehe, er nok veldig bedagelig. Ruller innimellom fra rygg til mage, kanskje 3 ganger i uka hehe:-) Kommer seg rundt i sirkel når han ligger på magen. Sitter ikke selv enda, langt ifra. Ellers løfter han litt på fua og prøver å sparke seg fremover, men har ikke skjønt han må bruke armene enda. Når eldstemann var 7 mnd, satt han selv og ålte rundt. Kunne gå når vi holdt han i hendene. Men de er forskjellige disse små!
Not me, not now, maybe later.. Skrevet 28. februar 2010 #5 Skrevet 28. februar 2010 Har ei på 6,5 mnd jeg og, og hun har det heller ikke spesielt travelt. Hun ruller fra rygg til mage (så fort hun legges ned på gulvet..skulle ikke trodd det for et par mnd siden da hun HYLTE så fort hun ble lagt på magen..), men enda ikke fra mage til rygg. For snart 2 uker siden oppdaget hun åle-kunsten, så nå "fyker" hun rundt på gulvet på jakt etter favorittleken, en liten, myk ball. Å sitte (og ikke minst sette seg opp selv) er hun langt unna å gjøre enda.
kladde Skrevet 28. februar 2010 #6 Skrevet 28. februar 2010 Han ruller, dreier om sin egen akse, åler seg litt fremover og løfter opp rumpa (men ikke helt ordentlig krabbestilling). Ja og favorittaktiviteten for tiden er å tromme med hendene eller banke en leke hardt i parketten!
Gjest Skrevet 28. februar 2010 #7 Skrevet 28. februar 2010 min er 7mnd om en uke. Hun ruller i alle retninger og går opp i krabbestilling og gynger frem og tilbake. Hun krabber ikke enda, men kan åle seg bakover (ikke fremover). Hun sitter forholdsvis stødig men kan ikke sette seg opp selv enda. Hun skravler myyye, men bare babylyder da hehehe hun har funnet ut at det er veldig morsomt å slå to leker sammen sånn at de lager lyd.
meandmylittle Skrevet 1. mars 2010 #8 Skrevet 1. mars 2010 Min er 7 1/2mnd. Han ruller rundt til begge sider, snurrer rundt sin egen akse, krabber,står når vi holder han i fingrene når han står i fanget, drar seg litt opp når han er på gulvet og får tak i ting som er høyere oppe, krabber bort til lekekassa si og tar ut leker som han kaster rundt og krabber bort for å hente igjen;-)hehe- Han har ikke begynt å sitte selv enda da, men vi har aldri pushet på det heller, for de sier jo at de er klare for å sitte når de setter seg opp selv..Men han her sitter stødig da,når han sitter i vippestolen eller matstolen.
Gjest Skrevet 1. mars 2010 #9 Skrevet 1. mars 2010 Min er 6,5 mnd, men svarer likevel :-) Hun ruller, åler seg, gynger på alle fire, drar seg opp på kne, tygger på leker, smiler og ler, superflink til å spytte ut all mat vi prøver å gi henne, prøver å plukke opp små ting men får det ikke helt til enda og så sleiker på alt hun kommer over, også vegger og gulv :-P
Mamma´n til lillemor Skrevet 1. mars 2010 #10 Skrevet 1. mars 2010 Lillemor er 7 1/2 mnd og ruller begge retninger. Åler seg rundt i god fart, står i krabbestilling og prøver å gå i apestilling som jeg kaller det: strake armer og utstrakte bein. Vi får se om hun skjønner at hun skal krabbe på knærne og jeg gleder meg til hun kan sitte. Men vi øver ikke på sitting, og hun kan ikke sette seg opp selv. Hun sitter i høystol med pute og da sitter hun fint. Hun gjør ingen forsøk på å dra seg opp verken på gulvet eller i senga. Hun vil plutselig ikke ha grøt, og har aldri likt mos generelt. Nå er det vår mat som gjelder, og av voksen-skje. Ikke så greit når man ikke har tenner, men hun får gnage litt på myk frukt mens vi følger godt med, og noen ganger vil hun ha det i safe-feeder. Og så får hun spise av mammas havregrøt og mammas skje, og gnage på brødskorper.
MღM Skrevet 1. mars 2010 #11 Skrevet 1. mars 2010 Oi, ser her at jeg skrev bare står, men vel å merke mens han holder seg i lekegrinda
Snufselure Skrevet 3. mars 2010 #12 Skrevet 3. mars 2010 Gutten min blir 7 mnd på lørdag. Han kan rulle i begge retninger, både fra rygg og mage. Men foretrekker den ene siden. Krabber, setter seg seg opp, står når vi holder han pluss at han har begynt å ta noen skritt når vi holder han når han står.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå