Gå til innhold

Ligger tvillingene i samme seng?

anrufus

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei, mine første fødte tvillinger(venter 2 igjen:)) lå i samme seng tilå begynne med, de bør ikke skilles med en gang etter den lange tette tiden sammen i magen. Men jeg måtte skille de etterhvert fordi den ene klorte veldig på den andre så han var helt oppklort i ansiktet sitt stakkars.

Har mine to liggende i samme seng. Da vi var på sykehuset måtte først jenta ligge i lys pga gulsot, og da brukte jeg over 2 timer på å roe ned gutten min. Og da han måtte ligge i lys etter ho, brukte jeg like lang tid på å roe ho ned. Jeg ser nå at de er veldig avhengig av hverandre allerede. Hvis di ikke ligger i samme seng/ved siden av hverandre blir di veldig urolig. Roer seg ned med en gang når dem er ilag=)

Så min erfaring er at de har det topp ilag, Hadde og en barnepleier på sykehuset som selv har tvillinger, og hun anbefalte meg å ha dem ilag.

Annonse

Hei, mine to nurk er 3 uker og sover i samme seng - under samme dyne - på samme pute. :)

Min korte erfaring nå er at det er mye enklere å legge 2 enn 1 barn for kvelden. De har hverandre og kroppsvarmen fra den andre og det tror jeg hjelper. Kommer til å la dem ligge sånn så lenge det går.

I det hele tatt er livet med tvillinger veldig mye enklere enn hva jeg hadde trodd, men så har jeg barn fra før og dermed erfaring fra det å være foreldre.

Mine to ligger også i samme seng og opplever det som enklere og få dem til å sove om kvelden når de ligger tett i tett i senga med samme dyne enn når de har stor soveplass i lekegrinda så tror de liker seg godt sammen :-) Er søtt da ,-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...