Anonym bruker Skrevet 28. februar 2010 #1 Skrevet 28. februar 2010 Det er et utdrag fra Aftenposten ei på jobben gjerne vil ha oversatt, det er bare det at jeg ikke er noe god i engelsk gramatikk. Er dårlig i hele kroppen fordi jeg har lovet å oversette den, men jeg vet at den ikke blir lesbar om jeg skal oversette den selv. Det går greit å snakke Engelsk, men å skrive det klarer jeg bare ikke. Teksten er ikke så lang, og jeg blir evig takknemmelig om noen vil gjøre det for meg.
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2010 #3 Skrevet 28. februar 2010 Du må jo ikke ta på deg arbeid du ikke er i stand til å utføre... Hvor lang er teksten? Jeg kan ta en titt på den.
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2010 #4 Skrevet 28. februar 2010 Jeg vet det, men jeg hadde ikke hjerte til å si nei. Hadde teksten i hånda før jeg rakk å blunke! Dette er svært pinlig for meg, tekster er såre enkel også, men jeg sliter virkelig med engelsk skriftlig... Her er teksten: Pippi påstår at hun er lykkelig, men hvilket barn kan være glad når hun bor alene fordi mamma er i himmelen og pappa ikke dukker opp? Pippi påstår at det er morsomt å passe på seg selv og syntes stadig hun må forsikre moren om at hun har det fint, men hun lurte aldri meg. Ikke trodde jeg på at hun var glad for å være så annerledes heller. Hun presset seg inn på skolen og klarte hverken å regne eller holde kjeft. Da skal vi le å juble, men ser ingen hvor oppkjørt og desperat hun er? Hun lager halloi med borgerlig overfladiskhet, men stopper ikke i tide til å ødelegge kaffeselskapet for nabokona som bare har vært snill med henne. Passer perfekt Jeg syntes hun var trist. Derfor lo jeg aldri av Pippi som barn. Derfor orker jeg ikke at hun gjøres til komedie etter at jeg er blitt voksen heller. Fornuftige kvinner og livlige jenter hevder stadig at Pippi er deres største forbilde, men ingen vil da være Pippi. Til det er hun for hysterisk og for krampeaktig i sitt forsøk på å virke blid. I stede vil vi være Tommy og Annika. Vi vil være trygge, men samtidig slippe unna trygghetens bakside, kjedsomheten. Derfor passer Pippi perfekt inn i en moderne barndom. Pippi byr på lovlig latter og kontrollert opprør og selger som aldri før. Må bare legge til at grunnen til at hun gjerne vil ha denne teksten oversatt er pga en diskusjon om nettopp Pippi blant de ansatte der vi jobber. Jeg har fortalt henne inneholdet, og grunnen til diskusjonen, men hun ville på død og liv ha den oversatt skriftelig..
Tommage♀♂ Skrevet 28. februar 2010 #5 Skrevet 28. februar 2010 Visste du at google har egen oversetter? Her er det den oversatte, men jeg gidder ikke rettlese det, til det er jeg for dårlig. Oversettelse fra norsk (bokmål) til engelsk Pippi claims that she is happy, but the children can be happy when she lives alone because the mother is in heaven, and my dad does not show up? Pippi claims that it is fun to look at themselves and thought she must constantly reassure his mother that she's fine, but she never fooled me. I did not believe that she was glad to be so different either. She pushed him into the school and was able neither to rain or shut up. Then we laugh to cheer, but do not see how prepared and desperate she is? She makes halloi with bourgeois superficiality, but does not stop in time to destroy the coffee company for the neighbor's wife who has only been kind to her. Fits perfectly I thought she was sad. Therefore, I never laughed of Pippi as a child. Therefore I can not bear that she made to comedy after that I am an adult, either. Reasonable men and lively girls claim that Pippi is still their biggest role model, but no one will be Pippi. For that she is hysterical and cramp-like in its attempt to seem cheerful. In the present we will be Tommy and Annika. We want to be safe, but at the same time escape Trygghetens back, boredom. Therefore Pippi fits perfectly into a modern childhood. Pippi offers legal laughter and controlled riots and sell like never before.
Tommage♀♂ Skrevet 28. februar 2010 #6 Skrevet 28. februar 2010 Haha, med en kjapp gjennomlesing ser jeg jo flere feil da, de må rettes! =P
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2010 #7 Skrevet 28. februar 2010 Har hørt at google translate er ubrukelig så den tør jeg ikke stole på
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2010 #8 Skrevet 28. februar 2010 Tok oversettelsen til Tommage og skrev den litt om jeg Er nok fortsatt litt å fikse på, spesielt i slutten vil jeg tro, men denne går Pippi claims she is happy, but what children can be happy, when she lives alone because her mother is in heaven, and her dad doesn't show up? Pippi claims it is fun to look out for herself, and thought she constantly had to reassure her mother that she was fine, but she never fooled me. I did not believe that she was so glad to be so different either. She pushed herself into school and could neither do math or shut up. Then we were supposed to laugh and cheer, but can't anybody see how prepared (?) and desperate she is? She makes halloi (?) with bourgeois superficiality, but doesn't stop in time, and destroys the neighbor's kind wife's teaparty. (Vanskelig setning å oversette..) It fits perfectly I thought she was sad. Therefore, I never laughed of Pippi as a child. Therefore I can not bear that she made to comedy after I am an adult, either. Reasonable men and lively girls claim that Pippi is still their biggest role model, but no one wants to be Pippi. For that she is hysterical and cramp-like in its attempt to seem cheerful. In the present we will be Tommy and Annika. We want to be safe, but at the same time escape the safetys back, boredom. Therefore, Pippi fits perfectly into a modern childhood. Pippi offers legal laughter and controlled riots and sell like never before.
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2010 #9 Skrevet 28. februar 2010 Hei, jeg har jobbet en del som oversetter på si. Jeg ser noen feil i den andre oversettelsen- også rent betydningsmessig. Jeg ville nok heller sagt: Pippi claims that she is happy, but what child can be happy when she is living alone because her mother is in heaven and her father doesn't show up? Pippi claims that it is fun looking after herself and often feels that she has to assure her mother that she is doing fine, but she never fooled me. Neither did I believe that she was so content being different. She forced herself into school and never managed to calculate (/count) or to shut up. Then we are supposed to laugh and cheer, but doesn't anyone see how xxxx (faktisk ikke sikker på hva som menes med ordet oppkjørt, selv om jeg er temmelig sterk i norsk) and desperat she is? She makes a hullabaloo of middleclass superficiality, but doesn't stop in time to ruin the coffee party for the woman next door who had been nothing but kind to her. Fits perfectly I thought she was sad. That is why I never laughed of Pippi when I was a child. That is why I can't stand that a comedy is made of her after I grew up either. Sensible women and lively girls keep claiming that Pippi is their greatest role model (/ideal), but no one really wants to be Pippi. She is far too hysterical and convulsive for that in her attempt to seem content/happy. We want to be Tommy and Annika in stead. We want to be safe, but at the same time escape the backside of safety, boredom. That is why Pippi perfectly fits into a modern childhood. Pippi offers legal laughter and controlled turmoil and sells like never before. Det er vanskeligere enn man tror å oversette direkte, men tror dette makes sense:)
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2010 #10 Skrevet 28. februar 2010 Jeg skulle til å oversette for deg jeg også, men ser du har fått noen forslag. Jeg ville gått for 20.28 sin oversettelese- den er bra. Ser en del gramatikkfeil på de andre. Lykke til:)
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2010 #11 Skrevet 28. februar 2010 20.28 sin er perfekt !! De andre har mange feil, både grammatisk og i mening.
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2010 #12 Skrevet 28. februar 2010 ...she never fooled me. NOR did I believe that... ...hullabaloo of BURGOIS superficiality...
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2010 #13 Skrevet 28. februar 2010 Ja, enig. Og med de to rettingene til 21.02 så blir 20.28 sin perfekt:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå