Røver Nov 09 + ?? Skrevet 28. februar 2010 #1 Skrevet 28. februar 2010 Har gitt smaksporsjoner i en halvuke ca, nå spiser han hele smaksporsjonen (mye havner utenfor), men når skal jeg begynne med et helt måltid? og skal han ikke ha mme ved siden av når han får et helt måltid? Skal han ha vann da? Får lissom ikke informasjonen jeg trenger hos HS føler jeg. Også husker jeg ikke på å spørre mens jeg er der.
Kortslutning Skrevet 28. februar 2010 #2 Skrevet 28. februar 2010 Tror det er veldig individuelt hva babyn tåler og vil. Jenta v¨år på 7 mnd fikk smaksprøver i 4-6 dager, før vi begynte med halv porsjon. Så tok det ikke mange dagene før vi var oppe i full porsjon. Men alt går jo ned på høykant her, så vi har ikke problemer med å få i henne mat:) Hvis grøten er laget av mm/mme så trenger han ikke mme ved siden av, da kan du gi litt vann. Vi gir melk etter/samtidig som kveldsgrøten, men ikke til morgensgrøten. Nå gir vi vann til alle andre måltider. Frokost, lunsj, middag og når hun ellers virker tørst(aner ikke når hun er tørst, bare gir henne hvis hun vil ha).
Røver Nov 09 + ?? Skrevet 28. februar 2010 Forfatter #3 Skrevet 28. februar 2010 Hmm, ja, men når han har fått et helt måltid da. Hvor mange rene mme-måltider skal han ha da. Han er 4mnd foresten. Vet han skal bestemme hvor mye mat han vil ha selv, men er greit å ha noe å gå ut i fra.
Kortslutning Skrevet 28. februar 2010 #4 Skrevet 28. februar 2010 Det er litt vanskelig å si. Vi begynte med grøt på morgenen, og så fikk hun mme resten av dagen. Så tok det ikke mer enn 2 uker før hun også fikk grøt på kvelden. Det gikk fort for oss, men så var jenta klar for det også. Når hun var 5 mnd ble det vel 6 måltider i døgnet, hvorav 2 med grøt resten mme Slik har det vært for oss siden 6 mnd; ca 07:30-08:30 Frokos:Grøt, fruktmos og vann ca 11:00:12-00 Lunsj: Halvt middagsglass og alt fra 130-220 ml mme ca 14:00-15:00 Middag: Et middagsglass, fruktmos og vann ca 17:00-17:30 Kveldsmat:Grøt, fruktmos og vann ca 18:00-18:30 Mme hvis hun vil ha. (Hun drikker ofte rundt 100-150ml)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå