Gå til innhold

Da har jeg pakket vekk stellebordet!

Anbefalte innlegg

Gjest eelis+kian
Skrevet

Etter to nesten-uhell hvor gutten på 4,5 mnd har vært på tur i gulvet med hodet først, har jeg nå pakket vekk stellebordet. Har er en skikkelig liten orm, og det tok ikke mer en ett lite sekund hvor jeg konset mest på klærne i skuffen i stedet for på han, før jeg måtte kaste meg etter foten hans. Da lå han med halve overkroppen over kanten, SKUMMELT! Det skjedde igjen i dag, og da fant jeg ut at nok er nok. Så fra nå av steller vi på gulvet! :-)

Hvordan er det hos dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde lignende tilfeller med elstegutten, så denne gang har jeg satt belte med klikklås på stellebordet :) anbefales på det varmeste.

Skrevet

Stellebordet er på vaskemaskina og skviset mellom veggen og dusjkabinetett, så vanskelig å rulle til siden eller med hodet først, men hun har nesten hatt rompa utenfor, så jeg må følge godt med. Ellers syns jeg hun holder på å vokse i fra stellebordet. Liker bedre å stelle på gulvet :)

Skrevet

Mi på 5,5 mnd kommer seg ikke ut av stellebordet enda... men ser hun har begynt å prøve hardt på det. Prøver å sette seg opp og rulle... så det er vel et spm om tid. Stellebordet er klistret mellom veggen og dusjkabinettet, så eneste veien er fremover, men kan jo fort skje det. I tillegg vokste hun ut av det da hun var 3 mnd, så leggene henger utenfor... blir vel ikke lenge til vi steller på gulvet vi og. Er jo det som er tryggest.

Skrevet

Har ikke plass til stellebord, han ligger på stelleputa i senga vår. Egentlig helt greit, slipper å tenke på fall i hvertfall

Gjest eelis+kian
Skrevet

Ja, det er skummelt med disse små som ikke helt skjønner at det gjør vondt å tryne ned fra stellebordet. Hehe. "Godt" å se at jeg ikke er den eneste ;-)

Har dere stor vaskemaskin eller? Min vaskemaskin er alt for kort for stellematta, og babyen hadde vokst fra den da han var 2 mnd eller noe sånt (han brukte å ligge der når jeg skulle bade han i baljen som fulgte med stellekommoden).

Skrevet

Her har vi alltid brukt stellebordet, eldste er 2 år nå.. og jeg ryggen min hadde dødd hvis jeg måtte bare stelle på gulvet!! Det har vært mange nesten-ulykker her.. så eldste skjønner at han må være forsiktig....

Skrevet

Lillemor prøver innimellom å rulle ut, så jeg må passe godt på. Men når jeg er alene (vi synes det er hyggelig å gjøre kveldstellet sammen, jeg og pappan) så legger jeg ofte matta på gulvet i stedet. Er ikke klar for å sette bort stellebordet helt for det er så praktisk oppbevaring.

Skrevet

Storebror brukte stellebord frem til han var ferdig med bleier 3 år gammel. Lillesøster bruker det, hun er 4 mnd. Tror nok ikke hun klarer å komme seg av enda, da må hun humpe fremover - for sidelengs kommer hun ikke.

Skrevet

Vi har et stellebord fra Ikea som heter Spoling.

http://www.ikea.com/no/no/catalog/products/20131830

Syntes det så helt teit ut da sambo insisterte, men nå er jeg kjempeglad vi har det! Må jo passe på henne, men det er såpass dypt at hun ikke klarer å rulle over sidene og selv om hun er lang (70 cm) så er bordet 80 cm dypt så hun har fortsatt ganske god plass. Kjempefornøyd med det! Enkelt å stue bort når vi ikke har bruk for det lengre og ettersom det er sammenleggbart :)

Anbefales!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...