Ceekey Skrevet 28. februar 2010 #1 Skrevet 28. februar 2010 jeg er gravid i uke 25 og har konstant lyst på sjokolade... og dette kan jo fort ta en stygg vending. har ikke lyst å leggepå meg alt for mye i svangerskapet. noen tips om hva jeg kan gjøre for å bli kvitt denne lysten?
mamma med en i magen Skrevet 28. februar 2010 #2 Skrevet 28. februar 2010 Jeg er i uk 37 og har hatt veldig sjoklade dilla lenge.. Har ikke lagt på meg kjempe mye heller.. Men når jeg merker det kommer prøver jeg spise noe annet, Appelsin og rosiner er ofte det jeg bruker for og prøve glemme.. hihi
pip pip Skrevet 28. februar 2010 #3 Skrevet 28. februar 2010 jeg har også hatt lyst på sjokolaaade (og potetgull) i sbangerskapet. Men valgte å spise det jeg Har ikke brydd meg så mye om det. vet det er litt dumt, blir tøft snart når det skal av igjen. Men men ......
Gleder_oss m. komplett familie Skrevet 28. februar 2010 #4 Skrevet 28. februar 2010 Jeg er i uke 38 og har skikkelige problemer med sjokolade om dagen. I dag har jeg klart å bare spise 6 ruter. Har de siste 2 ukene hivd i meg 12 ruter + smågodt hver dag. De har resultert i 3 ekstra kilo. I morgen er det avvenning! Nå er det nok!!! Jeg har tenkt til å kompensere med frukt og sukkerfri tyggegummi. Har hatt sjokoladeavenning tidligere og vet at mye er gjort etter 4-5 dager.. Lykke til ;-))
Fifrildi Skrevet 28. februar 2010 #5 Skrevet 28. februar 2010 Gå over til 70% sjokolade. Du orker ikke så mye av den og i tillegg er den proppfull av antioksidanter og er bra for deg. Ikke for det; her går det snop inn hver dag. Forsøker å begrense meg så det blir ikke uhemmede mengder - og litt får bare gå. Blir SKIKKELIG grinete om jeg er veldig snopesyk og jeg ikke kan få...
Ceekey Skrevet 28. februar 2010 Forfatter #6 Skrevet 28. februar 2010 hihi, er vertfall godt å høre at jeg ikke er alene!!!
mamman til to gutter Skrevet 28. februar 2010 #7 Skrevet 28. februar 2010 Jeg har alltid lyst på sjokolade jeg, gravid eller ikke, er det ikke sånn for alle?;-) Jeg gjør som jeg pleier, overser stort sett at jeg har lyst på sjokolade og gir etter for lysten en gang i blant, kanskje litt oftere nå når jeg er gravid, men har likevel lagt på meg bare knappe 10kg og jeg nærmer meg slutten veldig nå.
Erle79 Skrevet 28. februar 2010 #8 Skrevet 28. februar 2010 Få tips å få fra meg dessverre, men jeg tenker på Snickers uvanlig mange ganger i løpet av døgnet. Jeg lar vanligvis være å ha det i huset, men enkelte dager totalkollapser jeg...
M*A*S*H* Skrevet 28. februar 2010 #9 Skrevet 28. februar 2010 Veldig godt råd over her, det med å bytte ut vanlig sjokolade med mørk 70%. Det fungere og kan stilne sjokkishungeren. Det kan også hjelpe å ta en sånn lett rett i koppen-kakao av en eller annen type. Lykke til:-) ps lurt å forsøke å holde igjen litt, for kjenner utrolig mange som har fått veldig store barn med ustabilt blodsukker på barsel pga mors sukkerinntak, og de har strevd veldig med å bli kvitt alle kg etterpå. Man er så sliten og sårbar i barseltida, dessuten for mange en økt matlyst hvis man ammer... Skal ikke være lett tydeligvis;-) men sjokolade er så digg:-/
Gleder_oss m. komplett familie Skrevet 1. mars 2010 #10 Skrevet 1. mars 2010 Jeg ser at jeg skryter av at jeg ikke skal spise noe sjokolade i dag.. Hmmm.. kan bare si at jeg sprakk bigtime og kasta innpå 6 ruter i dag også.. Grr.. I morgen, så begynner jeg, hehe...
2010 Mammaen Skrevet 1. mars 2010 #11 Skrevet 1. mars 2010 Et tips som kanskje ikke er superbra, men i alle fall litt bedre enn å spisa mye sjokolade er Dream Yoghurt Is med belgisk sjokolade. Den inneholder lite fett, men man får i seg litt sjokoladesmak - og man orker ikke så fryktelig mye av den. Men: 6 ruter sjokolade synes jeg ikke er noen krise å få i seg ;-) kos deg når du kan :-)
Ceekey Skrevet 1. mars 2010 Forfatter #12 Skrevet 1. mars 2010 i dag kjøpte jeg en 200 gr sjokolade og klarte å lavære å spise den! Stolt over meg selv!!! (men den ligger nok og roper i morgen...)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå