Gå til innhold

Har snakket med CFC idag

Anbefalte innlegg

Lindenberg mener at vi ikke skal gå over på prøverør.

Han mener at med vår historikk så vil det ikke hjelpe, kanskje derimot virke mot sin hensikt.

Jeg blir jo gravid, men prolemet å holde liv i det.

Pluss at jeg er "bare" 32 år, og har påvist åpne eggledere.

Så han mente at vi skulle ta en inseminasjon til, denne gangen med Gonal-f, Ovitrelle, Prednisolon, Crinone og Albyl-E.

Tidligere har jeg brukt Pergotime, Ovitrelle, Progestan og Magnyl (de to siste er det samme som Crinone og Albyl-E)

Noen som har erfaring med de, for meg, nye medisinene? Er det sprøyter, og hva er prisen ca?

Så da blir det trolig ett nytt forsøk igjen rundt påsketider.

Samtidig sender vi avsted henvisningen til Rikshospitalet.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141514973-har-snakket-med-cfc-idag/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg gikk på mye av det der i forbindelse med IVF.

Gonal-F er sprøyter som fremmer utviklingen av follikler. De er temmelig dyre, men eksakt pris kommer an på hvor stor dose du skal ha - jeg gikk på 150 i.e. daglig i 7-8 dager; mener det kostet ca 1900 kroner for en trepakning med den doseringen. Kan aldri tenke meg at du skal ha så veldig mye av dette, siden de neppe inseminerer om du har 10-12 egg liggende klare. =)

Prednisolon er immunsystem-undertrykkende piller, koster nesten ingenting - kan ha litt kjedelige bivirkninger ved bruk over tid. Denne er siktet inn mot at kroppen ikke skal støte fra seg et befruktet egg fordi immunsystemet anser det som et fremmedlegeme.

Hos meg utviklet folliklene seg litt saktere enn forventet, og jeg ble dermed også satt på noen dager med Orgalutran-sprøyter - disse holder tilbake naturlig eggløsning til gonalen får vokst eggene store nok, om jeg forstod det riktig. Samme prisklasse som Gonal-F.

Skal du bruke ovitrelle som vanlig (bare for å få eggløsning), eller skal du ha hcg-støtte i rugetiden? Flere jeg har hørt om som har hatt diagnosen habituell abort, har blitt satt på hcg-støtte i form av lavdose ovitrelle etter innsett/inseminasjon. Jeg vet ikke noe særlig om hvor dokumentert effekten av dette er, men det har jo sikkert både Ullern og Lindenberg en formening om.

Masse lykke til med påskeforsøk!

Han nevnte bare eggløsningssprøyte, men skulle sende meg en utfyllende mail om hvilke medisiner og når de skulle taes.

Vet du om fastlege kan skrive resept på dette? Skal likevel dit for å få sendt avgårde henvisning..

Ovitrelle, crinone og prednisolon kan en fastlege greit skrive ut.

Gonal-F er litt mer gråsone. Felleskatalogen sier at "behandling med follitropin alfa bør utføres av spesialist med erfaring i behandling av fertilitetsproblemer," og sånn sett kan jo fastlegen mene at det er best behandlende lege også foreskriver. Min fastlege skrev ut Orgalutran, som er i samme gate, da vi gikk tom på litt feil tidspunkt og apoteket var skeptisk til faxer fra Danmark - men hun sa at dette hadde hun aldri skrevet resept på før.

Hehe..har heldigvis en lege som hører på meg om jeg har gode grunner/svar..så jeg skal prøve meg der ihvertfall.

Jeg så det stod det om Gonal-F..derfor jeg ble litt usikker. Men verdt å spørre for evt å slippe enda en konsultasjon. Føler jeg bor hos lege/gyn til tider..og de har jo bare ledig i min arbeidstid... :)

Så spennende :o) Jeg synes og det er veldig positivt at Dr. L ikke uten videre går med på et dyrt IVF forsøk gcis du ikke trenger det.

Hvorfor får du ikke bare resepten fra CFC? Det har alltid jeg gjort. Har jeg hatt dårlig tid, har jeg fått dem til å ringe den inn på apoteket.

Har du litt bedre tid, kan jeg anbefale medisiner i Sverige, men med de små mengdene du skal ha, går vel kanskje vinninga opp i spinninga.

Lykke, lykke til :o)

Annonse

Jeg har egentlig god tid, for jeg har eggløsning denne uka ca..

Men hvile medisiner kan jeg få tak i i Sverige, og må det forhåndsbestilles? Vi kjører nemlig "rett som det er", mest for turen sin del :)

Lindenberg skulle sende meg mail idag, på hvilke medisiner,men har ikke fått den enda.

Jeg skal gå på 150 i.e Gonal-F fra 3. dag. Betalte ca 3800. Hentet orgalutran i dag, og den kostet litt over 1800. Skal kun ta Gonal-F og orgalutran. Er det det som er vanlig? Synes alle andre tar mere!

Er tilbake fra super ferie i Spania. Gjorde veldig godt å tenke på litt andre ting enn bare forsøk, forsøk og atter forsøk! Har kosa meg masse, drukket masse vin(håper det ikke har for mye innvirkning!!!) og opplevd mye.

Regner med at mensen kommer i løpet av helga. Håper bare det ikke klaffer med at dag tre blir i helga. Skal scannes da, og her er det gynekolog kun på sykehuset mandag til fredag.

Ser ut til at vi havner noenlunde likt i løypa denne gangen også!

Jeg aner ikke hva som er vanlig jeg .. hehe... vet ikke helt hva jeg skal ta selv enda. Venter på mail fra Svend :)

Venter mens om ca 14 dager jeg, også blir det evt tur to uker etter det. Så det er en god måned igjen for min del, men det gir meg jo god tid til å finne ut hvor og hvordan vedr medisiner blandt annet :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...