Mamma til Emil & *knøttet* Skrevet 28. februar 2010 #1 Skrevet 28. februar 2010 Hei alle flinke mammaer:) Har fått omgangssyke, samme som lillegutt. Formen hans er fin den nå, men jeg kastet opp å ikke holdt på hverken vått eller tørt i snart døgnet. Og jeg får noen ville tak i magen. I bukområdet. Er 15 uker på vei med nurk nr 2. Spørsmål da... Hvor lenge skal man holde på før jeg bør ringe lege pga lite næring etc?? Og har dette noen innvirkning på baby annet enn at mamma ikke spiser? Takker for svar!
mamma med en i magen Skrevet 28. februar 2010 #2 Skrevet 28. februar 2010 Jeg hadde ikke omgangsyke, men i begynnelsen av svangerskapet kastet jeg opp hele tiden... Gikk i lenge første gangen, men da ble jeg lagt inn på føden til oppvesking gitt.. men var mye lenger enn ett døgn gitt... De var ikke red for mitt foster da og jeg var ca 7uker, den tar det den trenger av reserve derfor vi ofte blir litt slappe... Jeg lå inne 3 ganger frem til jeg var 18 uker... Over en uke uten noe de gangene i mellom oxo... Så ett døg går nok bra.. Men ring føden viss du ikke syntes du vill gå lenger og hør med dem...
NormaJean Skrevet 28. februar 2010 #3 Skrevet 28. februar 2010 1 døgn er jo ikke så veldig farlig da. Husk at babyen i magen teknisk sett er en parasitt, den tar det en trenger;) Men for din del så forsøk å få i deg vann (evt litt cola) Fortsetter du å kaste opp utover hva som er normalt for omgangsyken (3-4 dager) så ring legekontoret og hør. Men i utgangspunktet så tåler man greit å kaste opp litt. Noro-viruset er jo i full vigør akkurat nå, så ikke møt opp på legekontoret før du har ringt. så slipper du å smitte alle andre også
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå