Gå til innhold

Forferdelig smak i munnen, går ikke bort...noen som vet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

De siste dagene har jeg hatt en forferdelig samk bakerst i munnen, den er der hele tiden og er kjempe ubehagelig. Først trodde jeg det var etter at jeg hadde drukket melk, men nå merker jeg at det er uansett hva jeg spiser.Den varer hele tiden.

Det minner meg litt om azeton, en får ofte en rar smak i munnen når en ikke har spist på 1 uke og kroppen forbrenner muskler. Men jeg spiser jo normalt nå. Det hjelper ikke å pusse tennene eller tungen heller. Jeg tviler på at det er tennene for jeg har ikke ondt i dem heller ikke er jeg betent i tannkjøttet eller visdomsjeksler.

Noen som har hatt slik rar smak i munnen? synest det er merkelig og jeg kan jo ikke gå rundt slik.

Fortsetter under...

Skrevet

Jeg hadde horribel smak i munnen av og på i 2.trimester, jeg syntes min minte om ballonger. Men det gikk over hvis det er noen trøst?

Skrevet

Har hørt flere som har det som deg. Moren min hadde forferdelig vondt smak i munnen nesten hele svangerskapet. Hun bekrev det som om hun hadde et kronestykke i munnen konstant... ÆSJ.

Så det er nok ikke noe farlig:)

Hav er diabetesånde?

Skrevet

Azeton er vel den smaken/lukten som beskriver diabetes ånden tror jeg så mulig det er det... Husker ikke om det var ved for høyt eller for lavt blodsukker man fikk dette... Dette er isåfall veldig viktig å få sjekket opp hos lege. Svangerskapsdiabetes er ikke noe å spøke med!!

Det er også en del gravide som opplever en vond metall smak i munnen....

Annonse

Skrevet

jeg hadde også ekkel smak i munnen i mitt første svangerskap. Men det funket å suge på sur ting.. Gikk med mye sitroner...

Skrevet

har hatt det jeg også, men hos meg er mandlene som er bakterie i.

Klem forsiktig borti og se om det kommer ned små hvit/gule bakterieklumper som lukter forferdelig!

Skrevet

Takk for alle svarene, mye bra. hmm, god å høre det er flere som har det slikt. Jeg får ta det opp med legen på jobben, skal ikke til fastlegen på leenge.

Ikke at jeg har som vane å ha en mynt i munnen men følte med en gang at jeg kjendte meg igjen på det en over her skrev.

Skrevet

YES, jeg har det jeg og. Jeg har jernmangel og lav blodprosent, og legen regnet med at dette hang sammen med ekkel smak i munn. Lavt jerninnhold gir ofte sånn ekkel azetonsmak i munnen.. :) Sjekk det ut?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...