Anonym bruker Skrevet 28. februar 2010 #1 Skrevet 28. februar 2010 Det fatter jeg bare ikke. Om forholdet skulle ryker (det skjer i minst halvparten av tilfellene) så vil forholdet mellom barn og "pappa" forsvinne (gradvis eller med en gang). Og det kan jo bli snakk om mange "pappaer" i løpet av oppveksten. Det har aldri vært aktuelt at min eldste sønn skulle kalle min mann noe annet enn navnet hans.
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2010 #2 Skrevet 28. februar 2010 Jeg har alltid kalt stefar for pappa. Han er far til mine søsken og da han ble skilt fra min mor så holdt vi fortsatt kontakt. Jeg hadde samvær på lik linje med mine søsken og vi har en far/datter-forhold den dag i dag. Liker å ha en pappa, jeg, selv om han ikke er min biologiske far. (jeg har altså ingen kontakt med biofar og har aldri hatt det)
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2010 #3 Skrevet 28. februar 2010 Jeg lar henne ikke gjøre det. Hun har en pappa, og min samboer har et navn. Sånn er det bare. MEn er vel gjerne i tilfeller der biofar ikke er inne i bildet det, da.
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2010 #4 Skrevet 28. februar 2010 Her var det fordi min eldste ikke har kontakt med sin biologiske far. Vi fikk et nytt barn og så for oss at det kunne bli vanskelig når den lille begynte å kalle han for pappa, mens han eldste da ikke skulle få lov til dette. Spesielt siden han ikke har noen egen pappa. Nå ble det jo slutt mellom oss for et år siden, men han er fortsatt pappa for gutten og kommer nok alltid til å være det. Selv om vi har tidenes dårligste forhold og det er så ille at jeg til tider ønsker han død, så ser jeg at han er en god far. Han kommer alltid til å være pappa for min eldste, selv om han ikke er det biologiskt. Og ingen andre menn fremover i livet vil bli kalt pappa av han.
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2010 #5 Skrevet 28. februar 2010 Må også legge til at de har samvær på lik linje som en biologisk pappa har for sitt barn. Ingen som kommer til å forsvinne fra han her. Så selv om det er slutt mellom oss, så kommer han jo alltid til å være pappa for barnet. Han er like glad i han som han er i sin egen.
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2010 #6 Skrevet 28. februar 2010 Her kaller min sønn stefar for pappa, fordi han har alltid vært det. Vi ble sammen da han bare var noen mnd. Det ville vært helt unaturlig å ikke kalle han pappa da vi fikk flere barn som kaller min samboer pappa og det at min eldste sønn ikke har noen kontakt med biofar. Her er vi i prosessen om å få adoptere, så ved et evt brudd vil han være hans rettmessige pappa.
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2010 #7 Skrevet 28. februar 2010 For at min sönn bare var 5 mnd da samboeren kom inn i livet vårt. Vi har et felles barn sammen også, og samboeren er like mye pappa for sönnen som det felles barnet. Den biologiske pappaen til sönnen eller noen i hans familie har vi ikke kontakt med. Det blir ikke mange pappaer i sönnens liv, bare en, som alltid kommer til å väre der.
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2010 #8 Skrevet 28. februar 2010 Jeg er biologisk sett ikke mor til min sønn. Men jeg er like mye mamman hans fordet. Sønnen min var 5 år når han kom til meg, sammen med pappan sin, men han hadde ingen mamma. Min samboer og meg venter nå en liten jente, og vi er veldig glade for at sønnen vår har blitt trygg på meg som hans mor før barnet kommer. Når vi har giftet oss vil jeg gjerne adoptere sønnen min, så alt blir riktig også på papiret.
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2010 #9 Skrevet 28. februar 2010 mitt barn kaller ikke stefaren sin for pappa!!!!!!!!! men alle har ulike grunner for at di evt gjør det,eller ikke gjør det!!!
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2010 #11 Skrevet 28. februar 2010 Fordi det er han som er pappa for barnet, på alle måter. Han føler også at barnet er hans på lik linje med våre felles barn. Barnet husker ikke tiden før pappa kom inn i bildet, og søsknene sier også mamma og pappa til oss, hvorfor skulle ikke eldste gjøre det samme?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå