Gå til innhold

Tok positiv test på fredag... 5+2

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Vi har vært prøvere i tre år.

Tre lange år, og endelig var testen positiv.

Har regnet ut at jeg er ca 5 uker på vei i følge mens (om jeg har regnet riktig).

Men jeg er redd...-Redd for at ting kan gå galt. Vi har slitt så veldig.

Har "mensenmurringer" hele tiden, men det kommer ikke noe blod eller ekstra utflod. Puppene er så ømme at jeg ikke klarer å ligge på magen, men det er greit :) Det hører med.

Samboeren min beskytter seg selv med å være negativ, og nekter å prate noe særlig om det. Han snakker om spontanaborter og missdannede barn. Det føles ut som om vi er heldige om vi ikke mister barnet. Prøvde å si at man er uheldig om man mister, og ikke omvendt.

Noen som kan roe ned meg litt, og gi meg noen tips til å roe ned en redd vordende far?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei! Gratulerer med at spiren endelig satt! Kan ikke forestille meg hvordan det må være å prøve så lenge. Ikke rart at dere er ekstra nervøse da. Mensmurringer er i hvertfall helt normalt. Hadde masse av det i mitt forrige svangerskap. Stikninger også. Livmor og ligamenter strekker på seg og forbereder seg på å få plass til en baby.

Har ikke noen konkrete råd til dere, bare at jo lenger tid det går, jo større sjanse er det for at spiren vil sitte. Vil også tro at du klarer å ta det mer med ro, og at samboeren din ikke tenker så negativt, etter hvert som ukene går og dere ser at alt går bra. For som oftest går det jo bra.

Lykke til på ferden!

Klem,

Skrevet

Takk for gratulasjonen :)

Det er en lettelse å endelig kunne få en positiv test. Vi gleder oss veldig.

Jeg håper og at ting blir litt lettere for han etter som ukene går.

I følge kalkulatoren jeg fant her inne er jeg nå 5+4.

Da er vi hvert øyeblikk halvveis til de "magiske" 12 ukene som han snakker om :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...