Gå til innhold

Pila, eller andre sushieksperter...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har endelig fått ut fingeren og lagd sushi hjemme. Det ble helt ok, men ikke perfekt.

Jeg hadde meget bra fisk, så der er det ikke noe å utsette på. Problemet var risen. Jeg er ikke fornøyd med vinæger/sukker blandningen i riset. Synes det ble litt søtt. Jeg brukte blue dragon ris og fulgte anvisningen som sto på pakken vedrørende denne blandningen. Jeg er imidlertid glad i sushiris som smaker noe, så vil ikke ha for lite vinæger heller...

Har du/dere noen bra oppskrift på blandningsforholdene for sukker/vinæger og ris?

Og spørsmål nr 2: Kjøpte også blue dragon ingefær. Den smakte møkk. Hvor i Oslo får man tak i ingefær som ikke smaker møkk.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi pleier å smake det til, så oppskrifta blir noget uspesifisert.

Skrevet

Ja, jeg skal prøve å ta mindre sukker neste gang. Hadde imidlertid vært godt å få en oppskrift som allerede er utprøvd og godkjent.

Skrevet

Smaker til her også. Det er vanskelig og blir sjelden perfekt. Fisken er piece of cake. Jeg synes ikke egentlig sushiris er noe must; hvilken som helst klebrig ris er kurant.

Ingefær sylter du selv, her: http://www.ica.no/FrontServlet?s=mat_inspirasjon&state=recept&receptid=65056&femitoppkategori=0

I latere stunder er Japan-sjappa i Arbos gate stedet. For perfekt ris også. For ikke å snakke om at de har sylteagurk i pulverform der ...

Skrevet

Ok, takk for svar! Jeg får vel koste på meg noen prøverunder til...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...