Anonym bruker Skrevet 28. februar 2010 #1 Skrevet 28. februar 2010 Jeg vet jo at den ikke er helt nøyaktig men den sier gjerne litt om hvordan kroppen min har det. Iflg vekten er jeg fet og uten muskler og har en metabolks alder på 40 år, alltså 8 år mer enn det jeg er:( Der fikk jeg den, så nå har jeg alrede jogget i dag.
Monajenten Skrevet 28. februar 2010 #2 Skrevet 28. februar 2010 Kanskje det var motivasjonen du trengte for å komme i gang! Sånne ting er alltid kjipt, men i og med at du allerede har vært ute og jogget, har jeg absolutt tro på deg! :-)
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2010 #3 Skrevet 28. februar 2010 sånn kjøpte jeg meg for 5 månder siden, den viste jeg har en metabloks alder på 28 år, er "kun" 21 år selv.. fikk da verdens beste kikkstart på trim og kosthold ;-) nå er metabloksalderen min 26 år :-) går sakte ned, men går i det minste ned ;-)
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2010 #4 Skrevet 28. februar 2010 Takk:) Jo, er egentlig allrede i gang. Har spist sundt og mindre i 3 uker og har gått ned 2 kg på 3 uker. Jeg er jo fullstendig klar over at jeg er dårlig trent. Men vekten gav med dårlig humør og motivasjon så det håller. Det går nok bra dette. Men trodde ikke at 164 cm og 63 kg var overvektig? Men det er vel fordi det bare er fett og nesten ikke muskler. HI
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2010 #6 Skrevet 28. februar 2010 blir nok du også skal du se :-D den vekta er motivasjon uten like :-D hehe
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2010 #7 Skrevet 28. februar 2010 hvor kjøper dere en slik vekt og hvor mte koster den?? høres veldig interessant ut!skal selv ned noen kg etter fødsel
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2010 #8 Skrevet 28. februar 2010 Kjøpte den på sportsbutikk, XXL. Den kostet ca 1000 kr men der var også en litt enklere utgave til ca 500 kr.
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2010 #9 Skrevet 28. februar 2010 Lykke til videre HI Slike vekter burde alle ha. BMI, høyde i forhold til vekt kan være en hvilepute om BMI er bra. Hadde selv en "oppvåkning" etter å ha blirr veid på "Inbody" på treningssenteret. Hadde nettopp skilit meg, hadde gått ned endel i vekt og brukte trening som terapi.BMI var fin. Altså ikke i kategorien undervektig. Men jeg er muskuløs da jeg liker styrketrening. Hadde en fettprosent på bare 9.9. Dvs helseskadelig. Ikke bra for immunforsvaret, hormonproduksjon osv. Måtte stille meg selv noen grunnleggende spørsmål om hvorfor jeg trente og om forholdet mitt til mat hadde blitt fanatisk. Midt i krisen rundt samlivsbrudd var kroppen min det eneste jeg hadde kontroll på (trodde jeg), og treningen det eneste jeg mestret.
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2010 #10 Skrevet 28. februar 2010 hmmmm, hvordan får en vekt, som kun måler en person tyngde ift tyngdekraften, målt fettprosent? Fettet er jo en del av det tallet man får opp på vekta, så hvordan skiller den spesifikkt "fettvekta" fra muskel, organ, hud,væsker vekta?? Jeg trodde man måtte veies i vennbad eller måle med knipemål jeg, for å undersøke fettprosenten... Nå ble jeg nysgjerrig her, for i mine øyne er dette virkelig en maskin uten like, hvis den klarer å finne ens fettprosent kun ved å veie tyngden på hele kroppen ift tyngdekraften;)
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2010 #11 Skrevet 2. mars 2010 Den virker ved at elekromagnetiske signaler sendes gjennom kroppen. Motstanden i muskler, fett og vann er forskjellig. derfor kan vekten måle fettprosent i kroppen. Slike hjemmevekter er nok noe upresise. For best måling skal man i tillegg holde i to håndtak, slik er det på "profesjonelle" vekter som måler fettprosent. Målingen blir likevel mer nøyaktig enn ved det gamle "måle med klype" systemet. Å veie seg på en slik vekt sier mye mer om helsetilstanden din enn en vanlig vekt, som kun forteller deg hvor mange kilo du veier. En slik "scanning" kan og gi en kickstart og motivasjon til å følge et treningsprogram eller foreta en livsstilsendring.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå