Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Begynner å kjenne antydning til problemer i korsryggen nå. Mange skrive om bassengtrening og fysioterapi, men hjelper dette bare mest der og da eller bli en kvitt smertene for noen dager?

Snakket med en bekjent, hun fikk tidlig bekkenløsning, var til fysioterapaut omtrent to ganger i uken gjennom hele svangerskapet, noe jeg syns høres veldig slitsomt ut. Skjønner jo at noen kan være hardere rammet enn andre, men syntes liksom det var litt mye, å en tanke som slår meg da er om det egentlig hjelper så mye med fysioterapi.

Har varslet legen om smertene mine da, så får høre hva hun sier neste gang jeg kommer, når jeg forteller at det egentlig har begynt å bli litt verre.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141513607-hva-funker-best/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vanngym hjelper veldig på meg. Det gir meg stor lindring der og da, men i tillegg styrker det musklaturen rundt, "løsner litt opp" og har i det store og hele vært til helt fantastisk hjelp både på kort og langt sikt.

Fysio har også hjulpet en del, men det har variert på hvor jeg har hatt smertene mine. Noen ganger har hun med stort hell manipulert symfyseområdet, andre ganger har ikke det gått og jeg har fått massasje av vonde muskler - det hjelper der og da, i tillegg til at det jo får de stive musklene ut av en vond sirkel.

I tillegg har det å gå til fysio vært til hjelp ifht konkrete råd tilpasset meg for hvordan jeg skal håndtere bekkenløsningen min i dagliglivet. I tillegg fikk jeg styrkeøvelser til å gjøre hjemme. Når jeg har vært veldig dårlig har jeg truffet henne et par ganger i uken, nå er jeg bedre (vi tror begge det er vanngymmen i kombo med at jeg er flink og passer på, jeg må bla bruker krykker) så nå skal jeg bare ringe henne om jeg får ekstra vondt.

Men om jeg er kvitt smertene på noe tidspunkt? Nei, det er jeg ikke. Men det er stor forskjell på "au au jeg tror jeg kvavner og å måtte ta paralgin forte for å ikke klikke i vinkel og få sove" og "hm, dette er ømt og ubehagelig, men ikke direkte grusomt smertefullt" :D

• 1 måned senere...

Hei

Hadde moderat bekkenløsning med nr en og hadde god hjelp av bassengtrening. fikk da henvisning fra fastlege.

Nå med nr to har bekkenet vært utrolig skranglete og akupunktur har vært en mirakelkur. 400 pr behandling - betaler dette selv.

god bedring :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...