Gjest Skrevet 28. februar 2010 #26 Skrevet 28. februar 2010 Ja det er virkelig en sjokkerende holdning,men jeg syns jaggu du sjokkerer like mye. Du kan jo ikke legge ut slikt på et åpent nettsted.
Gjest Morn du Skrevet 1. mars 2010 #27 Skrevet 1. mars 2010 Men hi skriver ingenting om at hun er sjef da. Og det er sikkert flere som har den samme holdninga som kollegaen til hi har. Å slenge dritt om navngitte kjendiser her inne er greit, men anonymes utsagn er tabu. Wow!
2søtesmåh Skrevet 1. mars 2010 #28 Skrevet 1. mars 2010 MEd slike rasistiske holdninger så VET man at man går mot strømmen og vekker oppsikt. Det er ytringsfrihet i dette land, og folk har lov og mene hva de vil..MEN om man har holdninger og meninger som strider mot "det normale" så skal man ikke forvente annet enn at man vekker oppsikt,- på godt og vondt, når man uttaler seg høyt om det..Noen her inne applauderer henne nok stille i sitt indre for TØRRE og si det de tenker på...Men andre klør i fingrene for å kvitte seg med henne og andre med slike tanker. Jeg synes det er helt kurant og komme med slike tinge, det er holdninger som man BØR være åpne om..OG man bør si det man mener. Man skal stå for sitt syn på andre mennesker, og synes man andre raser, religioner eller politiske holdninger gjør en person "mindre verdt" enn en selv så er det HELT greit og mene det, men man bør STÅ for det.:Jeg sier jeg mener alle folk er like mye verdt, det er jo "den enkle holdning", men jeg kan både forsvare en slik holdning og forklare HVROFOR jeg mener det.. På samme måte bør en som mener at mørkhudete er mindre verdt (på en eller annen måte) være åpne om det OG kunne både forklare og forsvare det.. Jeg har all respekt for de med slike hodlninger som er ÅPNE om det og forklarer hvorfor de mener det er riktig av de og tenke slik....Og som har tenkt gjennom det og kommer med fornuftige forklaringer om holdningen sin....Selv om jeg ikke har møtt noen slike enda, så har jeg likevel mer respekt for en som åpent innrømmer rasistiske holdninger enn en som er det i skjul......Da vet man innerst inne at man ikke har rett i det man mener..
Gjest Skrevet 1. mars 2010 #29 Skrevet 1. mars 2010 LisaGikkTilSkolen: om det er flere her som har samme holdningen som kollegaen til hi har....mye mulig,det vet hverken du eller jeg noe om. Som sagt tragisk holdning. Og NEI det er IKKE greit å slenge dritt om navngitte kjendiser,hvor får du det fra??
Let's hear it for the boys! Skrevet 1. mars 2010 #30 Skrevet 1. mars 2010 Det er da virkelig IKKE "helt greit" å mene at en person er mindre verdt pga rase eller religion! Hva i alle dager er det du snakker om, 2søtesmåh?! Djeez. Selv om jeg er for ytringsfrihet synes jeg ikke det er "helt greit" med rasisme!
2søtesmåh Skrevet 1. mars 2010 #31 Skrevet 1. mars 2010 Ikke ment på den måten... Det ligger jo i sakens natur at å ha inteligent og begrunnet forklaring på HVROFOR man mener andre er mindre verdt grunnet legning, farge eller religion IKKE finnes. Dessuten så synes jeg det er viktig at man er synlig med slike holdninger, slik at de ikke får vokse frem i det skjulte..JEG vil gjerne vite om foreldrene til en klassekompis (f.eks)har slike holdninger, og jeg håper de er åpne om de og forteller HVORFOR de synes det er sånn..Det er den eneste måten jeg kan motbevise for barna mine (og kanskje også barna til evt rasister) at slike mennsker faktisk tar feil.Jeg har argument inne til å forsvare enhver påstand som skal troverdiggjøre at mørkhudete er mer krimineller enn oss, eller dummere el....Men om jeg ikke VET at noen i det skjulte prøver og påvirke MINE (eller sine egen)barn til å tenke slike tanker, så er det veldig lite jeg kan gjøre... Jo mer slike grupperinger får snakke og blir oppmuntret til å snakke ut om sine holdniger, jo enklere blir det å motbevise deres "teorier".Om de får jobbe i det skjulte og "snakke til seg" barn som ikke skjønner bedre, eller andre indiver som av en eller annen grunn ikke har grunnlag for å tro på annet, jo bedre mulgihet har de til å vokse seg store og dermed også sterkere og med mer innflytelse på samfunnet.. FAnatsime er skummelt, uansett hva det gjelder. Og enda skumlere er det om man ikke vet hvor eller hvordan man kan bli rammet av "fanatikeres vrede",- for å sette det på spissen.. Mulig jeg er naiv, men jeg vil heller kjenne mine fiender enn at de skal overrumple meg uten forvarsel....Derfro respekterer jeg de som er åpne om det, men jeg respekterer ikke meningen deres. For å si det sånn..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå