Gjest Skrevet 28. februar 2010 #1 Skrevet 28. februar 2010 Det er ei på jobben som er gravid nå, og i går leverte hun inn søknaden om permisjon. Jeg sitter med litt papirarbeid her nå, og ser plutselig at hun bare skal ha 3 uker før terminen og 10 uker etter fødsel... Vi er jo ikke så stor bedrift, så vi har jo en god tone og alle er venner med alle, så jeg sendte henne melding for å høre om det var rett, eller om hun hadde skrevet feil. Jo da, det var riktig det. "Jeg vil ikke ha barn skjønner du, det er det mannen som vil ha. Dessuten ser jeg på det som min plikt å sørge for at det iallefall er noen etniske nordmenn i fremtiden å!" Det var en del av meldinga jeg fikk tilbake... Sjokkerende holdning av en person jeg trodde jeg kjente.
erteposen + 4 Skrevet 28. februar 2010 #3 Skrevet 28. februar 2010 Jeg er sjokkert over etniske nordmenn jeg da:) Jeg er jo en av de som starta tidlig på jobb med nr 2. Forma var storveis, mannen min besøkte meg på jobben for amming og kos og babyen sov jo nesten hele tiden da jeg var borte. I dag er jeg like nært han som brødrene.
Let's hear it for the boys! Skrevet 28. februar 2010 #4 Skrevet 28. februar 2010 Tror ikke det var lengden på permisjonen som var det mest sjokkerende her... Hehe.
mer enn bare mor Skrevet 28. februar 2010 #5 Skrevet 28. februar 2010 ja, det som sjokkerte meg var også det med etniske nordmenn.. Om mammaen bare skal være hjemme i 10 uker etter fødsel er likegyldig for meg. Regner med pappaen skal ha permisjonen, og det må da være fint!?
erteposen + 4 Skrevet 28. februar 2010 #6 Skrevet 28. februar 2010 Er litt inne i dib modus der kort permisjon for mamma= galskap.
Gjest Skrevet 28. februar 2010 #7 Skrevet 28. februar 2010 Det var ikke lengden på permisjonen som sjokka meg nei. Jeg ville bare sjekke at det ikke var en feil, var derfor jeg sendte melding. Om pappan har mest lyst på barnet og derfor vil være mest hjemme i permisjon, så for all del. Det jeg ble sjokka over var at hun så på det som en plikt å holde ved like mengden etniske nordmenn...
mer enn bare mor Skrevet 28. februar 2010 #8 Skrevet 28. februar 2010 skjønner er visst i samme modus som erteposen
Gjest Skrevet 28. februar 2010 #9 Skrevet 28. februar 2010 Skjønner det dib moduset ja. Jeg sa det til gubben at dersom vi får flere barn, så skal jeg ha kortere permisjon en forrige gang (og da var jeg hjemme 'bare' i 10 mnd). Jeg elsker snuppa mi, men jeg er ikke skapt for å gå hjemme hele dagen. Halshugg meg nå!
tante grusom master of law Skrevet 28. februar 2010 #10 Skrevet 28. februar 2010 Selv om du ikke nevner navn, så hadde jeg satt lite pris på om mine private sms havnet på et offentlig nettforum.
tante grusom master of law Skrevet 28. februar 2010 #11 Skrevet 28. februar 2010 Det er nok ikke vanskelig for eventuelle kolleger å regne ut hvem du snakker om her...
Magehus Skrevet 28. februar 2010 #12 Skrevet 28. februar 2010 Akkurat samme tanke hadde jeg. Ikke akkurat vanskelig å kjenne seg igjen om den ansatte er her inne.
Gjest Skrevet 28. februar 2010 #13 Skrevet 28. februar 2010 Nå er jeg meget sikker på at ingen av kollegaene er her inne, og om så var, så vet ingen hvem jeg er. Altså ingen vet hvilken arbeidsplass det er snakk om...
Sunnybeach4gull :) Skrevet 28. februar 2010 #14 Skrevet 28. februar 2010 Æ mer sjokka over at du som sjef?? legge ut private meldinger og informasjon om en av dine ansatte?? Hørt om taushetsplikt? Greit nåkk at det var en rar kommentar ang videreføring av den ariske rase, men e faktisk ikke alle kvinner som har lyst på barn, men som gjør det for mann sin. Uansett e det ingenting du har med og iallefall ikke latterliggjøre den hær dama på et internettforum. Hadde æ vært dæ ville æ kontakta moderator og få sletta den hær tråden....
Gjest Skrevet 28. februar 2010 #15 Skrevet 28. februar 2010 Det med etniske nordmenn var sjokkerende, hvor lenge man vil ha permisjon er jo individuelt. Håper hun ikke videreformidler rasismen sin til barnet.
tante grusom master of law Skrevet 28. februar 2010 #16 Skrevet 28. februar 2010 Ja, litt av en sjef må jeg si...
tante grusom master of law Skrevet 28. februar 2010 #17 Skrevet 28. februar 2010 ja, da er det selvfølgelig greit. Regner med at du overvåker internettrafikken til dine ansatte, og at du har spurt denne personen at det er greit at du legger ut hennes ord her...
Gjest Mylian med twins Skrevet 28. februar 2010 #18 Skrevet 28. februar 2010 Tja,tja. Jeg fikk førstemann for mannen min sin del. Jeg ville ikke ha barn. Det endret seg da jeg faktisk fikk barnet. Kanskje det skjer med din ansatte?
Ugl@ Skrevet 28. februar 2010 #19 Skrevet 28. februar 2010 Hmm, pussig holdning, men er dette så lurt å legge ut her inne? Fort gjort at noen kan kjenne seg igjen, eller kjenne igjen slike uttalelser.
ippemo får augustbaby Skrevet 28. februar 2010 #20 Skrevet 28. februar 2010 Sikker på at hun ikke mente det som en spøk da? Når folk kommenterer at vi venter tredje, herlighet! - så sier jeg at norske kvinner føder bare 1.8 barn så jeg gjør mitt for å dra statistikken opp ;-)
Den heldige eier av ett barn Skrevet 28. februar 2010 #21 Skrevet 28. februar 2010 Huffda. Får håpe for din del hi at vedkommende ikke henger inne på disse sidene. Ellers er jeg enig med tante grusom ... Litt av en sjef.
Gjest Skrevet 28. februar 2010 #22 Skrevet 28. februar 2010 Jeg vet hun ikke er her inne, fordi hun sliter bare med å slå på dataen på jobben Jeg har forresten spurt henne om det var greit å si dette til noen, og det syns hun var helt fint. Hun håpa at flere kunne tenke litt på det med etniske nordmenn som hun sa... Så det så.
Den heldige eier av ett barn Skrevet 28. februar 2010 #23 Skrevet 28. februar 2010 Du ringer/tekster altså vedkommene for å høre om du kan slarve om hennes meninger på et nettsted? Du virker rett og slett som en idiot.
Mrs. X Skrevet 28. februar 2010 #24 Skrevet 28. februar 2010 Men om du vet hun ikke er her inne så vet du jo ikke om andre på jobben, venninner av henne er her inne.... Noen ganger er det lurt å tenke seg om to ganger før man poster noe her...
solita 06 Skrevet 28. februar 2010 #25 Skrevet 28. februar 2010 Huff da, dumt å være skråsikker OG henge ut vedkommende som kløne på data. Sjansen for at hun titter innom her øker vel nettopp fordi hun er gravid...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå