Anonym bruker Skrevet 28. februar 2010 #1 Skrevet 28. februar 2010 tenkte jeg skulle høre her om tips før jeg går til legevakten. han har utrolig mye luft, fiser bløtt og i to dager har han stått opp med hele nattasen full av diare og oppkast i senga, oppkasten er for d meste syre. men grunnen til jeg ikke har bekymret meg er at humøret er på topp og han er oppegående. hva kan jeg gi ham av mat o.l til å fikse magen? han liker ikke rå gulrøtter så skal prøve å koke noen.
*bubbs* Skrevet 2. mars 2010 #2 Skrevet 2. mars 2010 Om du gir eplejuice blandet med "død" farris eller "død" cola så får han både litt karbohydrater, væske og balansert syrebalansen i magen. Det viktigste er at han får i seg nok drikke. De greier seg noen dager uten særlig med mat. Prøv å friste med lett mat som frukt?
Carina_1975 ❤ 2 kjekke gutter Skrevet 3. mars 2010 #3 Skrevet 3. mars 2010 Hos oss varte den runden der 10 dager... Helsesøster rådet oss til å tilby drikke hele tiden (vi prøvde mye forskjellig drikke, men Nestlé sin babyjuice og vann falt i smak) og ellers la poden spise det han hadde lyst på. Det var ikke mangt. Det gikk på fruktmos og diverse kjeks i dagesvis. Faktisk lærte knerten å si "kjeks" de dagene. Hehe. Etterhvert tar jo matlysten seg opp og de får beholde maten. Men som nevnt over - det viktigste er at de får i seg nok å drikke. Hang in there. :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå