Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Jeg har en unge som snart skal få barnevakter hjem til seg for første gang. I den anledning har jeg noen spørsmål til dere:

Pleier dere å betale nærme familiemedlemmer for å sitte barnevakt (les: barnets tanter/onkler/besteforeldre)? De som skal være her har en del reisevei, og vi er jo veldig takknemlige for at de vil passe på h*n.. Så vi kommer nok til å sette frem en skål eller to med noe godt samt brus el.l. Men betaling? De er eldre enn oss. Og sammenlagt har nok også de mer lønn enn hva vi har.. Hva hadde dere gjort? Det blir kanskje 5-6 timer de blir her..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke kommet i den situasjonen enda.

Hos oss kommer det også til å være nære venner eller familie som passer og da kommer vi nok heller til å gjøre dem en tjeneste en annen gang. Blir litt pussig om jeg skal betale min søster for å passe ungene en helg.

Jeg har forsåvidt ganske mange gjentjenester fra min søster fra hennes barn var små, så det går nok opp i opp.

Skrevet

Betaler ingenting nei..

Med mindre det hadde vært tanter/onkler som var yngre enn oss ( i tenåra f.eks).. Men det ser jeg jo at det ikke er i dette tilfellet..

Ville kanskje ordna litt mat,snop og drikke..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...