Gå til innhold

Er du kristen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eller tror på en overnaturlig makt?

Jeg har barnetroen min men tviler vel en del som voksen om det virkelig finnes noen guddommelig makt der ute. Tror det finnes mer mellom himmel og jord enn det vi aner men om det er Gud eller ei det vet jeg ikke.

Samtidig så føles det litt "trygt" å beholde barnetroen så jeg klarer ikke helt å slippe taket på den...

Hva med deg?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, jeg tror på Gud, og har beholdt barnetroen min.

Syns det er trygt og godt.

Skrevet

Jeg er kristen i den forstand at jeg går i kirken til jul, dåp, osv, ber til gud om jeg føler for det. Men jeg er åpen for andre måter og.

har vært til stede under rittualer med wicca.

Skrevet

Ja, jeg er kristen. Men på min måte, ikke A4 kristen ;) Er nordfra, så det hender at jeg banner....

Skrevet

Jo, ble kristen for 14 år siden og har etterpå gått inn for å lære mest mulig om Bibelen.

Skrevet

Nei, ikke nå lenger. De siste 16 årene har jeg vært muslim, og har aldri kikket meg tilbake!

Skrevet

Religion er opium til folket.

Konstruert for å være en trygghet for menneskene, noe de kan snu seg til om de føler seg alene.

Jeg tror på meg selv!

Skrevet

Jeg er kristen. Dog mer liberal nå enn hva jeg var før.

Skrevet

Ja jeg er kristen; det betyr kun at jeg bor i et kristent land og er medlem i statskirken. Om jeg er TROENDE er et helt annet spørsmål - jeg horer, drikker, banner osv osv som de fleste andre i Norge. Det jeg vil fram til er at det er forskjell på det å være kristen og det å være troende. Jeg er kristen men ikke troende.

Skrevet

Jeg er døpt katolsk, men er ikke troende.

Skulle gjerne meldt meg ut i grunn, for det føles hyklersk å være medlem av noe jeg ikke tror på (og som har regler/ritualer jeg ikke følger), men da må du skrive til Paven i Roma, litt høyere terskel enn for å melde seg ut av den Norske Kirken. Skal gjøre det en dag, lover...

Føler meg trygg i min tro om at man kan være et godt menneske uten gud, og prøver å dyrke humanistiske verdier. Føler ingen angst for det store intet etter døden eller behov for guddommelig støtte i harde tider.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...