Anonym bruker Skrevet 27. februar 2010 #1 Skrevet 27. februar 2010 Jeg oppdaget graviditeten nokså sent. Både en kollega av meg og en venninne greidde ikke helt å gi slitt på at det gikk 19 uker før jeg oppdaget det. De virket like forbauset hver gang de møtte meg:) Så nå lurer jeg på, hva er deres første reaksjon når dere får høre at graviditeten er oppdaget sent?
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2010 #2 Skrevet 27. februar 2010 gi slipp, hører litt bedre ut hilsen hi
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2010 #3 Skrevet 27. februar 2010 Jeg hadde tenkt at du er ganske lost ifh til kroppen din. Uoppmerksom på forandringer osv. Men hadde trodd deg på at du ikke visste om det. Folk har jo gått lenger enn det. Er du overvektig? Har du morkaken foran?
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2010 #4 Skrevet 27. februar 2010 Jeg tenker at du må kjenne kroppen din utrolig dårlig...
LilleToa <3 AugustBaby på vei! Skrevet 27. februar 2010 #5 Skrevet 27. februar 2010 jeg er 15 uker på vei, morkaken ligger forran og jeg kjenner bevegelse. synes det er rart at folk ikke kan merke at de er gravide. mensen uteblir? kvalme? ømme pupper? vektoppgang? man kjenner på hele kroppen når man er gravid tenker jeg men hver graviditet er forskjellig så hvem vet?
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2010 #6 Skrevet 27. februar 2010 HI her Hadde nok tenkt det samme som dere. Rart når det gjelder en selv:) Jeg er ganske slank og hadde ikke mage før midten av uke 20. Var til legen i begynnelsen av svangerskapet og fikk vite at jeg hadde urinveisinfeksjon og mageinfeksjon, de regnet med at mageinfeksjonen kom av en matforgiftning. Så jeg tenkte noen gode uker til at dette var grunnen til at jeg var dårlig.
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2010 #7 Skrevet 27. februar 2010 jeg tenker at du sikkert ikke planla å bli gravid, og at du ikke hadde noen tanker om at du skulle bli det heller.....Kanskje du var inne i en periode hvor du var veldig opptatt av jobb/studier... Jeg synes ikke dette er så underlig, ikke når du oppdaget det halveis. Venninna mi oppdaget at hu var gravid i uke 18-19. Har hørt om "mange" slike tilfeller. Det jeg synes er underlig er når de ikke oppdager at de er gravid før fødselen starter. Kjenner ingen det har skjedd med, men har jo lest om damer som har opplevd det.
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2010 #8 Skrevet 27. februar 2010 HI her Kjente ikke noe bevegelse før i uke 21, hadde magesmerter men var ikke kvalm, ingen ømme pupper, fikk "mens" de to første mnd og gikk ikke opp noe. Hadde jo vært kjekt hvis noen av de tegnene kunne vært der. MEN jeg var usannsynlig trøtt, da:)
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2010 #9 Skrevet 27. februar 2010 Min reaksjon ? Heeeeldiggris ) hehe... Fant faktisk "ganske" sent ut med min nr 3- 13+2 ... Vil jo bare si at alle graviditeter er forskjellige... Høres nå for meg mer "naturlig" ut enn de som påstår de kjenner spart i uke 9-10, blir kvalm dagen etter de har hatt seg- og for ikke å snakke om ei som trodde hun hadde fått bekkenløsning da hun var i uke 4.... :S
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2010 #10 Skrevet 27. februar 2010 Stemmer nok det. Hadde det utrolig travelt på jobb den perioden og tenkte at "matforgiftningen" og jobben gjorde sitt. Når jeg nå stikker innom jobben spøker kollegaen min med at der kommer hun med den lille magesmerten sin (samme kollega som ikke gir slipp;)) Å ikke oppdage det før fødselen synes jeg er utrolig. En jeg gikk på gymnas med, var ute med hesten da riene startet og hun fødte en liten en til termin.Var mange teorier på om det virkelig stemte at hun ikke visste det (noe som må ha vært utrolig kjedelig for henne!)
Den heldige eier av ett barn Skrevet 27. februar 2010 #11 Skrevet 27. februar 2010 Jeg var nesten halvveis. Ser ei over her nevner ømme pupper, mens som ikke kommer. Og slikt burde man merke. Da lurer jeg litt på om hun er oppdatert i at alle svangerskap er forskjellig, eller om hun svever rundt i sin egen boble. Jeg trener to økter hver eneste dag, så nei jeg er ikke overvektig. Jeg hadde ikke ømme pupper, jeg våknet aldri med kvalme. Var aldri kvalm under svangerskapet. Jeg hadde mensen til vanlig tid hver eneste mnd, de føste 6mnd. Like mye, like lenge. Jeg brukte alltid prevensjon. Jeg hadde en morkake som lå foran, så kjente ingen spark. Jeg la på meg totalt 8,5 kg. De siste 6 kom etter jeg hadde gått inn i mnd 7. Jeg var adri trettere enn normalt, jeg ble ikke sliten av ingen ting. Jeg måtte ikke springe på do fordi samboeren spiste makrell i tomat. (Som min bestevenninne må i disse dager).
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2010 #12 Skrevet 27. februar 2010 Det er den reaksjon jeg har hørt mest. Det og at jeg var heldig som slapp å beskymre meg for å miste de første ukene. Jeg røk også foran i køen i vennegjengen når det gjaldt å fortelle om svangerskapet til de andre.Min far spøkte under dåpen at det må være årets korteste svangerskap:) Heldigvis er jeg ganske så sunn av meg, men 1000 ting føk jo gjennom hodet da jeg fikk vite det hos legen (der de forresten kaller meg deres solskinnshistorie siden jeg ble beskymret for at jeg var alvorlig syk..)
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2010 #13 Skrevet 27. februar 2010 HI her Høres så å si ut som meg, utenom trettheten. Men har jammen vært så trøtt før, når det har vært travle tider på jobb. Blir bare så fasinert over at de to jeg nevnte er så opphengt i det flere mnd etter babyen har kommet til verden. Men hadde jeg aldri vært gravid ville jeg nok tenkt at man måtte kjenne det på kroppen. Takk og lov for at jeg er litt mer opplyst:)
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2010 #14 Skrevet 27. februar 2010 Jeg er ikke lege, jordmor, eller noe slikt så jeg kan ikke si at det fsat bestemt er slik. Men de jeg har hørt om har jo ikke hatt ømme bryster, og kvalme og slik. Mange har jo mensen og. Men det som stort sett er felles for alle er jo at når de føsrt oppdager svangerskapet kommer jo magen veldig fort. Den har på en måte vært der hele tida, men ikke syntes og vips detter den ut og blir kjempe stor. Og når man først vet om svangerskaet så blåses jo brysene opp og mensen forsvinner også. Jeg har to tanker om dette. Det ene er at kroppen er utrolig flink til å skjule et svangerskap. Og det andre er at psyken må jo spille en enorm rolle, og kunnskapen om at man er gravid.
Lykke X 4 Skrevet 27. februar 2010 #15 Skrevet 27. februar 2010 19 uker er ikke spesielt sent å oppdage graviditet. For det er jo mange det så vidt synes på at man er gravid, de har få eller ingen symptomer, og mange kjenner jo ikke spark før rundt den tiden. Ikke alle har regelmessig mens, og bruker prevansjon som fjerner mens. Så jeg synes ikke det er noe rart. Synes det blir feil å si at disse kvinnene ikke har kontakt med kroppen sin mv. For det kan også være nevrologiske ting som ligger til grunn for at man ikke kjenner liv. I tillegg til at noen har en psykisk årsak.
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2010 #16 Skrevet 27. februar 2010 Ikke sant Musipusi. Det er ikke alle som kjenner kroppen så godt at de kjenner når babyen blir laget. Som man kan lese om her inne.
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2010 #17 Skrevet 27. februar 2010 HI her Føler at jeg har god kontakt med kroppen min, ja. Hos meg var det ikke store forandringen med kroppen i begynnelsen utenom magesmerter og tretthet. Har hatt to matforgiftninger før og symptomene var veldig like, så jeg tenkte ikke i de baner.Spesielt ikke siden jeg hadde vært hos legen i uke 4, der det ble tatt både blodprøve, urintest og ultralyd(!) av fordøyelsessystemet. Gråt av glede da vi fikk vite hva årsaken til magesmertene var:)
Lykke X 4 Skrevet 27. februar 2010 #18 Skrevet 27. februar 2010 Gratulerer så masse HI! En herlig overraskelse Og sikkert litt deilig, du har jo bare halve svangerskapet igjen å gå og vente Masse lykke til videre!
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2010 #19 Skrevet 27. februar 2010 Tusen takk. Han kom til verden for et halvt år siden. Føler vi nettopp fikk vite nyheten;)
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2010 #20 Skrevet 27. februar 2010 Jeg visste at jeg var gravid fra første måned, men mine bryster vokste ikke og ble ikke ømme, jeg var ikke kvalm heller...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå