Gå til innhold

Maltextrakt, fenikkelte eller minifom?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eller bare bytte mme? Bruker nan1 nå og han har masse luftsmerter og er tidvis hard i magen. Bruker 1ts malt i mme ca 2-3 ganger i døgnet. Trodde dette skulle hjelpe, men nå har jeg lest at malt kan gjøre at barnet får luft og blir hard i magen? Noen som vet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Men jeg både ammer og gir mme. Kan jeg kombinere sukkervann og fenikkelte?

Skrevet

da vi byttet fra nan til hipp forsvant luftsmertene her. nan kan være hard for magen er min erfaring etter 3 flaskebarn.

Skrevet

Prøv å bytt til hipp. Fortsett med malt om det ikke gir seg, ha fennikel-te i mme i tillegg. Vi bruklte hipp med malt, litt fennikel-te og litt rooibos-te (som virker beroligende på ungene og brukes mye mot kolikk i sørafrika). Funka som bare det.

Skrevet

Nå har ikke jeg erfaring med mme, da jeg fullammer. Men ville bare si at hvis ingenting annet fungerer, så går det an å forsøke Minifom.

Vår datter hadde kolikk, og Minifom hjalp oss veldig. Før vi startet med det fikk hun nesten aldri til å rape, men etterpå rapet hun hver gang. Så hun fikk opp masse av den luften som skulle ut.

Men kan jo være så enkelt som å bytte mme, som flere her foreslår...

Skrevet

Vi byttet også til HIPP og det funket bedre. Og enda bedre ble det da vi ga litt fenikkel-te:-)

Skrevet

med forrige baby (tre år siden) fikk jeg beskjed av en sykepleier-nabo om å IKKE gi minifom, og jeg husker det var noen skriverier om det også i mediene! har det skjedd noe nytt? :)

Skrevet

Miniform er visst ikke bra for guttebabyene har jeg hørt. Men vet ikke om det er sant, men jeg har holdt meg til malteestrakt.

Skrevet

Forresten milliemor, det kan hjelpe å bytte flaske også, også smokker! :-) Dr.Browns er jo veldig bra!

Skrevet

Har i løpet av 3 dager prøvd miniform ved 3 måltider - fungerte noe - men er skeptisk til å fortsette, skal kjøpe fenikkelte i mårra istedet. Har byttet til HIPP mme om kvelden og Dr.Brown flaske, hjelper ikke særlig foreløpig, men han svegler faktisk mindre luft når han drikker. Men han har fortsatt skikkelig knip etter måltidet.

MEN! Var på akupunktur med han i går og mens behandlingen pågikk fylte han hele bleia med skikkelig illeluktende avføring - så det satte virkelig i gang ting + at han sov HELE ettermiddagen,kvelden og natten var bare våken for mat og sovnet igjen.

men i dag har han hatt mye vondt igjen men smertene har kommet i intervaller og vart maks 1 time så dette var forbedring fra helgens lange smertetokter...

Skal tilbake på akupunktur i mårra igjen :)

Skrevet

Jeg brukte nan til å begynne med.. snuppa fikk fryktelig vondt i magen etterhvert.. byttet til hipp.. det hjalp masse, men hadde fortsatt problemer... nå får hun hipp, fenikkel te og minifom til hvert måltid.. malt når hun har treg avføring.. det funker som bare det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...